بعد از 10 ماه توقف، دور ششم جلسات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه برگزار می شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
روز گذشته رؤسای مشترک کمیته تدوین قانون اساسی در ژنو با «گر پدرسن»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، دیدار کردند.

دور ششم نشست‌های کمیته تدوین قانون اساسی سوریه با حضور اعضای کمیته کوچک از نیروهای حکومتی و مخالف بعد از حدود 9 ماه توقف از امروز برگزار می‌شود.

پیش از این، رؤسای هیئت‌های حکومت سوریه و مخالفان نشستی دوجانبه برگزار خواهند کرد.

«هادی البحره»، رئیس هیئت مخالفان سوریه با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک رسمی خود گفت که مذاکره‌کنندگان امروز به دفتر سازمان ملل در ژنو می‌رسند تا نشست‌های دوره ششم آغاز شود.

قرار است این نشست‌ها تا 22 ماه جاری میلادی ادامه پیدا کند. آخرین نشست این کمیته در 25 ژانویه 2021 بدون هیچ پیشرفت در روند تدوین قانون اساسی برگزار شد.

روز گذشته رؤسای مشترک کمیته تدوین قانون اساسی در ژنو با «گر پدرسن»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، دیدار کردند.

البحره پس از این دیدار ابراز امیدواری کرد که این دور از مذاکرات سازنده و ثمربخش باشد و به پیشرفت ملموس بینجامد و موجب تفاهم بر اصولی شود که بتوان در جلسات بعدی آنها را مبنای همکاری قرار داد.

او گفت که هیئت مخالفان سوریه آماده بحث درباره همه مسائل مربوط به قانون برای تبدیل آنها به موادی در قانون اساسی جدید است و ابراز امیدواری کرد که هیئت حکومت سوریه نیز با نگاهی سازنده در مذاکرات حاضر شود.

گر پدرسن نیز پس از این دیدار با اشاره به توافق طرفین جهت «آمادگی و شروع اصلاح پیش نویس قانون اساسی» گفت که در این مذاکرات (ششمین دور در دو سال اخیر و اولین دور از ماه ژانویه برای کمیته پیش نویس) «اصول روشن» مورد بحث قرار خواهد گرفت.

کمیته تدوین قانون اساسی سوریه 45 عضو دارد که یک سوم آنها را حکومت سوریه و یک سوم دیگر را مخالفان و یک سوم را هم سازمان ملل از میان فعالان مدنی و نخبگان سوریه تعیین کرده‌اند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟