اردوغان خواستار تمدید عملیات نظامی ترکیه در عراق و سوریه شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
لایحه تمدید مدت اعزام نیروهای نظامی ترکیه برای انجام عملیات نظامی برون مرزی در عراق، سوریه و لبنان که از جانب رجب طیب اردوغان امضا شده، به ریاست مجلس ترکیه ارائه شد.

 «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه از پارلمان درخواست کرد که اختیارات وی برای انجام عملیات نظامی در سوریه و عراق را به مدت دو سال دیگر تمدید کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، لایحه تمدید مدت اعزام نیروهای نظامی ترکیه برای انجام عملیات نظامی برون مرزی در عراق و سوریه که از جانب رجب طیب اردوغان امضا شده، به ریاست مجلس ترکیه ارائه شد.
 

در این لایحه تاکید شد تحولات و ناامنی در مناطق مجاور مرزهای زمینی جنوبی ترکیه و به صورت فزاینده‌ای ادامه دارد.

همچنین در این لایحه تاکید شد: «ترکیه برای حفاظت از تمامیت ارضی، وحدت ملی و ثبات همسایه خود عراق اهمیت زیادی قائل است. تداوم حضور عناصر پ.ک.ک و داعش در عراق، اقدامات جدایی طلبی‌ قومی، امنیت و ثبات ترکیه را تهدید می‌کند. از سوی دیگر گروه‌های تروریستی از جمله پ.ک.ک/ی.پ.گ و داعش در سوریه در مرزهای ما اقدامات خرابکارانه علیه امنیت ملی و غیرنظامیان انجام می‌دهند».

در ادامه تصریح شد: «گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ به فعالیت‌های تجزیه طلبانه خود در سوریه ادامه می‌دهد، ترکیه در راستای منافع مشروع امنیت ملی به منظور حفظ صلح و ثبات در مناطق عملیاتی تدابیری اتخاذ خواهد کرد».

در لایحه مذکور آمده است: «خطرات و تهدیدات در خصوص ایجاد ثبات و امنیت در ادلب در محدوده روند آستانه همچنان ادامه دارد و اقدامات لازم در چارچوب حقوق و قوانین بین‌المللی در برابر انواع خطر، تهدید و اقداماتی که ممکن است امنیت ملی کشور را دچار مخاطره کند، انجام خواهیم داد».

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟