جزئیاتی از دیدار پوتین و بنت: ادامه سیاست کنونی در سوریه و بررسی “اشکالات” توافق هسته ای

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در این دیدار که به مدت 5 ساعت به طول انجامید چند مسئله راهبردی از جمله «اشکالات وارد بر توافق هسته‌ای با ایران» بررسی شد.

منابع اسرائیلی تأکید کردند که «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر اسرائیل، و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه، درباره ادامه سیاست کنونی در سوریه که به موجب آن اسرائیل از آزادی عمل در آسمان سوریه برخوردار است توافق کردند.

«زئیو الکین»، وزیر مسکن اسرائیل که از چهره‌های نزدیک به روسیه است و در دیدار بنت با پوتین کار مترجم را انجام می‌داده، در گفت‌وگو با نشریه «یسرائیل هیوم» تأکید کرد که نخست‌وزیر اسرائیل در این دیدار دیدگاه‌های خود درباره سازوکار جلوگیری از حضور ایران در سوریه را با پوتین در میان گذاشت.

این نشریه افزود که در این دیدار که به مدت 5 ساعت به طول انجامید چند مسئله راهبردی از جمله «اشکالات وارد بر توافق هسته‌ای با ایران» بررسی شد.

الکین دیدار پوتین و بنت در سوچی را «دیداری بسیار گرم» توصیف کرد که در آن بحث‌های طولانی و عمیق درباره مسائل راهبردی و امنیتی و سیاسی حساس انجام شد.

به گفته این مقام اسرائیلی، پوتین در این دیدار بر موضع کاملا حمایتگرانه خود در قبال اسرائیل تأکید کرد و در این دیدار مسائل شخصی‌ای مطرح شد که معمولا در نخستین دیدارهای سران کشورها مطرح نمی‌شود.

وی افزود که مسائل اقتصادی و توافق بر سر تجارت آزاد میان اسرائیل با روسیه و اتحادیه اوراسیایی و تلاش برای نهائی کردن این توافق ظرف 6 ماه از دیگر مسائل مورد بحث بود.

این گزارش افزوده که طرفین توافق کردند که هیئت‌های مشترکی برای مبارزه با شیوع کرونا و تعیین معیارهای ورود گردشگرانی که واکسن اسپونیک دریافت کرده‌اند تشکیل شود.

الکین درباره جزئیات مواضع دو طرف درباره توافق هسته‌ای ایران توضیحی نداد اما پیش از این دیدار به رسانه‌های اسرائیلی گفته بود که بنت در پی متقاعد کردن پوتین به حمایت از طرحی بین‌المللی برای محکوم کردن ایران به علت عدم پایبندی کامل به توافق هسته‌ای است.

نفتالی بنت روز گذشته در سوچی روسیه با رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد.

پیش از این دیدار پوتین گفت که دو کشور درباره ثبات در سوریه اختلاف نظر دارند و مسائل زیادی در این باره هست که باید بررسی کنند.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟