احمد مسعود: طالبان مذاکره نکنند، جنگ اجتناب‌ناپذیر می‌شود

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود چهره نمادین ایستادگی در افغانستان که از پنجشیر جبهه مقاومت علیه طالبان را تشکیل داده، تاکید کرد که به مذاکرات صلح‌آمیز امیدوار است اما در عین حال نیروهایش برای نبرد آماده‌اند.

رویترز به نقل از او گزارش داد:‌ «می‌خواهیم مذاکره کنیم، اما برای نبرد آماده‌ایم.»

العربیه نیز که به احمد مسعود مصاحبه کرده، عنوان «او تسلیم طالبان نخواهد شد» را برای گزارش خود در این زمینه انتخاب کرده است.

به گزارش العربیه، احمد مسعود تاکید کرده که مناطق تحت کنترل خود را به طالبان تسلیم نخواهد کرد.

احمد مسعود همزمان با پیشروی سریع طالبان در افغانستان پس از اعلام تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، برای تشکیل جبهه مقاومت علیه طالبان به پنجشیر رفت. پنجشیر تنها منطقه‌ای در افغانستان است که طالبان نتوانسته آن را تصرف کند.

طالبان یکشنبه هفته گذشته کابل را تصرف کرده و می‌گوید به دنبال تشکیل «امارت اسلامی» است.

شبکه العربیه به نقل از احمد مسعود نوشت: «اگر طالبان برای تصرف پنجشیر تلاش کند، با مقاومت مواجه خواهد شد.»

احمد مسعود گفت : «ما با شوروی مقابله کردیم و می‌توانیم با طالبان هم مقابله کنیم.» اشاره او به ایستادگی پدرش در مقابل تعرض جماهیر شوروی سابق به افغانستان در دهه ۸۰ میلادی است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که طالبان چهار ساعت برای پیشروی به سوی پنجشیر در شمال کابل فرصت داده است. اما احمد مسعود ۳۲ ساله که به همراه امرالله صالح، معاون رئیس‌جمهور جبهه مقاومت را تشکیل داده، تاکید کرد که مناطق تحت کنترل خود را تسلیم نخواهد کرد.

او گفت در صورتی که شرایط صلح و امنیت در افغانستان برقرار شود، می‌تواند طالبان را که احمدشاه مسعود را ترور کردند، ببخشد. پدر احمد مسعود چند روز قبل از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی نیوییورک ترور شد.

احمد مسعود خواستار تشکیل دولتی فراگیر شده است. او در عین حال هشدار داده اگر طالبان گفت‌و‌گو را رد کند، جنگ اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

فرزند احمدشاه مسعود در سرمقاله‌ای در واشینگتن‌پست نیز با اشاره به پیش‌بینی چنین شرایطی اعلام کرده که اعضای ارتش افغانستان به پنجشیر آمده‌اند.

احمد مسعود در این مقاله به ذخیره تسلیحاتی و مهمات اشاره کرده که جبهه مقاومت در طول سال‌ها در دوران ایستادگی پدرش به دست آورده و یا اعضای ارتش افغانستان با خود به پنجشیر آورده است. او هشدار داد که طالبان در صورت دست‌اندازی به پنجشیر با مقاومت رو‌به‌رو خواهد شد.

 

 

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟