عراق به دنبال تامین مالی بین‌المللی از پروژه‌های درآمدزا برای آوارگان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
همزمان با ناکامی دولت عراق در عمل به وعده‌های خود در بازگرداندن همه آوارگان به مناطق اصلی‌شان، وزارت مهاجرت عراق با هماهنگی سازمان‌های بین‌المللی در تلاش به منظور جذب منابع مالی برای پروژه‌های درآمدزا است.

همزمان با ناکامی دولت «مصطفی الکاظمی» در عمل به وعده‌های خود در بازگرداندن همه آوارگان به مناطق اصلی‌شان، وزارت مهاجرت عراق با هماهنگی سازمان‌های بین‌المللی در تلاش است تا برای حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های درآمدزا برای آوارگانی که به مناطق تخریب شده بازگشته‌اند، اعتبارات مالی جذب کند.

به گفته «علی عباس جهاکر»، سخنگوی وزارت مهاجرت، این وزارتخانه برای تامین مالی بین‌المللی به منظور کلید زدن پروژه‌هایی که درآمد مازادی عاید آوارگان می‌کند، در تلاش است.

وی گفت: عدم اختصاص اعتبارات مالی برای پروژه‌های مربوط به آوارگان در بودجه 2020 و 2021 میلادی، این وزارتخانه را به سمت کمک‌گیری از سازمان‌های بین‌المللی برای پیشبرد این پروژه‌ها وادار کرد.

جهاکیر تاکید کرد: طی مرحله گذشته پروژه‌های مختلفی به سرانجام رسد و بخشی دیگر نیز بر اساس نیازهای بازارکار و مشاغلی که آوارگان بدان نیازمند در حال اجراست.

وی گفت: پروژه‌های مربوط به کشاورزانی که به مناطق روستایی در منطقه الحمدانیه و بعیشقه و برطه در استان نینوا بازگشته‌اند نیز با تامین مالی اتحادیه اروپا در حال پیگیری است.

در همین رابطه، مسئولان عراقی بر اهمیت دور کردن پرونده آوارگان از دست افراد فاسد تاکید دارند تا کشورهای مختلف برای حمایت از آوارگان اعتماد کنند.

یکی از مسئولان هیات پاکدستی عراق گفت: کشورهای مختلف درباره حمایت از آوارگان و حجم فسادهای موجود در آن دارای تجربه‌های متعددی هستند و فساد مانع از کسب حمایت بین المللی از آوارگان می شود.

آوارگان عراقی در سایه نبود پیش افتاده ترین امکانات زندگی آبرومندانه و عدم وجود فرصت‌های شغلی با شرایط بسیار دشواری دست به گریبان هستند.

«رعد الدهلکی»، رئیس کمیسیون مهاجرت پارلمان پیشین عراق هم تاکید کرد پرونده آوارگان نیازمند اهتمام ویژه دولت است تا درد و رنج‌های بزرگ موجود از دوش خانواده‌های آواره برداشته شود، آوارگان نیازمند حمایت دولتی و بین‌المللی هستند به ویژه پس از آنکه اموال و مایملک خود را در جنگ از دست دادند.

الدهلکی در پایان تاکید کرد: نمی‌توان بدون فراهم کردن شرایط مناسب برای آوارگان و بازسازی مناطق آسیب دیده و تامین امنیت آنها به پرونده این افراد پایان داد.

گفتنی است عراق برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای پایان دادن به پرونده آوارگان در حال آمادگی اشت.

وزارت مهاجرت عراق شمار آوارگانی که تاکنون نتوانسته‌اند به مناطق سکونت‌شان بازگردند را 39 هزار خانواده برآورد کرده است.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟