روسیه برای نفوذ در مناطق تحت نفوذ ایران در سوریه، نیرو جذب می کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
فرماندهی سپاه پنجم از سوداگران محلی خواسته‌ که برای جذب 300 جوان از اهالی شهرهای تدمر و سخنه و روستاهای اطراف در شرق حمص و در بیابان سوریه تلاش کنند.

 نیروهای سپاه پنجم، وابسته به سوریه، در سوریه عملیات جذب نیرو در مناطق حومه شرقی حمص را آغاز کرده‌اند که می‌تواند تلاشی باشد برای توسعه نفوذ روسیه در منطقه بیابان سوریه که حوزه نفوذ نیروهای ارتش سوریه و نیروهای متحد ایران است.

پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از منابع آگاه خبر داد که فرماندهی سپاه پنجم از سوداگران محلی خواسته‌ که برای جذب 300 جوان از اهالی شهرهای تدمر و سخنه و روستاهای اطراف در شرق حمص و در بیابان سوریه تلاش کنند.

در سال‌های گذشته این منطقه منطقه نفوذ تقریبا بلامنازع نیروهای ارتش سوریه و گروه های وابسته به ایران بود و شامل صحرای البوکمال در شرق استان دیرالزور تا صحرای السخنه در شرق حمص می‌شود.

به گفته این منابع، دفاتر این سوداگران که از این راه کسب درآمد می‌کنند از 4 روز پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تا کنون حدود 150 جوان را با حقوق 350 هزار لیره (حدود 100 دلار) جذب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، قراردادهای این جوانان مشروط به دیدن دوره‌های آموزشی به اندازه 30-40 روز و عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلب و دیابت است و اینکه سن آنها بیش از 40 سال نباشد.

این منابع افزوده‌اند که مأموریت این نیروها تأمین امنیت کاروان‌های نفتی دولتی سوریه از طریق پاسگاه‌هایی است که سپاه پنجم در مدت اخیر در صحرای حمص راه انداخته و نیز تأمین امنیت تأسیساتی نفتی مانند میدان گازی شاطر است که در کنترل روسیه است.

این نخستین باری است که سپاه پنجم درصدد جذب نیروهای جوان برای حضور در منطقه بیابانی شرق حمص برآمده است. چند ماه پیش هم این نیروها حدود 500 جوان از استان‌های گوناگون سوریه را برای حضور در جبهه‌های ادلب و حماه و حلب جذب کرده بود.

سپاه پنجم در ماه مارس گذشته حدود 1500 نیرو را که شامل حدود 35 درصد کل نیروهایش می‌شود به اطراف شهر سخنه و تدمر در شرق استان حمص و شرق استان حماه و رصافه و صفیان در جنوب شرقی رقه و شرق حلب ارسال کرد تا در عملیات جنگ با تروریست‌های داعش فعالیت کنند.

این سپاه در 8 ماه گذشته ده‌ها تن از نیروهای خود را در حملات و کمین‌های تروریست‌های داعش از دست داده است. سپاه پنجم با همراهی نیروهای ارتش سوریه و نیروهای متحد ایران تاکنون 15 حمله نظامی علیه تروریست‌ها در این منطقه انجام داده‌اند اما منطقه هنوز گاه و بی‌گاه شاهد حملات تروریستی است.

 
 
 
منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟