کنترل انصار الله بر مناطق تازه ای از استان حدیده با عقب نشینی ناگهانی نیروهای وابسته به امارات

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
با عقب‌نشینی ناگهانی نیروهای وابسته به امارات، نیروهای انصارالله توانستند مناطق تازه‌ای در استان حدیده در غرب یمن را به کنترل خود درآورند.

منابع محلی یمنی خبر دادند که با عقب‌نشینی ناگهانی نیروهای وابسته به امارات، نیروهای انصارالله توانستند مناطق تازه‌ای در استان حدیده در غرب یمن را به کنترل خود درآورند.

به گزارش «الجزیره» به نقل از منابع محلی، نیروهای انصار الله توانستند مناطقی در اطراف شهر حدیده و جاده اصلی حدیده به صنعاء و همچنین شهر تُحتیا را به کنترل خود درآورند.

یک مقام محلی تأکید کرد که همزمان با این پیش‌روی، ده‌ها خانوار یمنی از این مناطق که پیش‌تر در کنترل نیروهای «الویه العمالقه»، مورد حمایت امارات، بود خارج شده‌اند.

نیروهای انصار الله همچنین از جان باختن 4 تن از جمله 3 کودک در حمله هوایی ائتلاف عربی به شهر تحتیا در جنوب استان حدیده خبر دادند.

هم مان «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی انصار الله، حاضر به تأیید یا رد هرگونه هماهنگی با نیروهای مورد حمایت امارات جهت عقب‌نشینی از این استان نشد اما تأکید کرد که انصار الله آماده هرگونه تفاهم برای کاهش خسارت‌ها هستند.

نیروهای وابسته به امارات که از منطقه عقب‌نشینی کرده‌اند، تأکید کردند که این اقدام را در چارچوب توافق‌نامه استکهلم که دولت وابسته به عربستان در یمن متعهد به اجرای آن است انجام داده‌اند.

در بیانیه رسمی این نیروها از اینکه این اقدام در رسانه‌ها با انحراف افکار عمومی همراه شده ابراز تأسف شده است.

«سمیر الیوسفی»، رئیس دفتر رسانه‌ای نیروهای «مقاومت ملی» گفت که آنچه در حدیده رخ داده نه عقب‌نشینی نیروها که آرایش دوباره آنها در منطقه‌ای دیگر به موجب توافق‌نامه استکهلم است.

از سوی دیگر، «فرحان حق»، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، گفت که این سازمان در جریان عقب‌نشینی نیروها از استان حدیده و ورود نیروهای انصار الله به اکثر این مناطق قرار گرفته است.

او گفت که سازمان ملل از پیش در جریان این جابه‌جایی نبوده و از همه طرف‌ها خواست که در مناطقی که شاهد این تحولات است به سلامت و امنیت غیر نظامیان توجه داشته باشند.

یمن از 7 سال پیش شاهد جنگی است که در آن 233 هزار تن جان باخته و 80 درصد جمعیت کشور را نیازمند کمک‌های انسان‌دوستانه هستند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟