علاوی در نامه ای به بایدن خواستار دخالت امریکا برای کنترل اوضاع عراق و منطقه شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس جبهه ملی مدنی عراق نسبت به ناآرامی‌های امنیتی خطرناک که خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کند، هشدار داد و از رئس جمهوری امریکا خواست برای متوقف کردن وخامت اوضاع مداخله کند.

«ایاد علاوی»، رئیس جبهه ملی مدنی عراق نسبت به ناآرامی‌های امنیتی خطرناک که خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کند، هشدار داد و از «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا خواست برای متوقف کردن وخامت اوضاع مداخله کند.

علاوی در نامه‌ای خطاب به بایدن نوشت: ناآرامی‌های مخاطره‌آمیزی امنیت و ثبات خاورمیانه و همه جهان را تهدید می‌کند؛ امری که مستلزم تحلیل فوری و واقع‌بینانه و بازبینی همه‌جانبه در اوضاع جاری است.

وی افزود: عراق علیرغم اینکه بخش کوچکی از چالش جهانی کنونی است اما نقطه روشنایی برای منطقه آسیا و دیگر مناطق به شمار می‌رود و تاثیری پررنگ بر امنیت و ثبات جهان دارد لذا عراق نیازمند راهکارهای ویژه است.

این سیاستمدار عراقی ادامه داد: در عین حال، این امر حائز اهمیت و ضروری است که امریکا پس از خسارت خروج از منطقه و افغانستان و ویرانی که در عراق موجب شد، جایگاه رهبری جهانی خود را بازیاید.

علاوی اظهار داشت: اعزام دو فرستاده قابل اعتماد به منطقه می‌تواند امکان تحقق حکمرانی کارآمد و خوب در عراق و منطقه را تقویت کند و به بازیابی اعتماد مردمی در فرایند انتخابات و افزایش اقبال رای‌دهندگان به مشارکت گسترده در آن بیانجامد.

وی در پایان تاکید کرد: عاقلانه و خردمندانه است که از اصلاحات قانون اساسی حمایت شود؛ اصلاحاتی که دربردارنده بندهایی درباره حقوق بشر، حق شهروندی، مبانی تقویت حکمرانی خردمندانه، تصویب قوانین لازم نظیر تقسیم درآمدهای نفتی و گازی باشد.

رئیس جبهه ملی مدنی عراق پیش از این در نامه به آیت الله العظمی سیستانی خواستار دخالت فوری ایشان برای حفظ صلح داخلی و توافق ملی در عراق شده بود.

«لیلی عبداللطیف»، سخنگوی جبهه ملی مدنی عراق، گفت که علاوی در این نامه به مرجعیت عالی شیعه تأکید کرد که عراق در شرایط کنونی به سبب مشکلات و اختلافات دچار وضعیتی اسفناک شده که موجودیت عراق را تهدید می کند.

او افزوده که در این شرایط اختلاف و شکست و پراکندگی نه فقط نیروهای سیاسی شیعی که گروه های سیاسی اهل سنت و کرد را هم دچار کرده است.

علاوی از مرجعیت عالی شیعه خواستار اقدامات مؤثر مرجعیت برای انتقال فضای داخلی از وضعیت التهاب و تنش به وضعیت آرامش و توافق ملی شده است.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟