عضو حزب دموکرات کردستان: دولت توافقی 6 ماهه سقوط می کند/ به زمانبندی قانونی برای تشکیل دولت پایبندیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یک عضو حزب دموکرات کردستان عراق تأکید کرد که این حزب پایبند به زمان‌بندی قانونی مربوط به تشکیل دولت است و قرار نیست تا ابد منتظر توافق احزاب شیعی بماند.

یک عضو حزب دموکرات کردستان عراق تأکید کرد که این حزب پایبند به زمان‌بندی قانونی مربوط به تشکیل دولت است و قرار نیست تا ابد منتظر توافق احزاب شیعی بماند.

«عماد باجلان»، عضو حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی، در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرد که به احتمال قوی حزب دموکرات به زودی تلاش برای ائتلاف با «نزدیک‌ترین گروه‌ها به ملی‌گرایان» را جهت تشکیل دولت جدید عراق آغاز خواهد کرد.

وی گفت که حزب دموکرات بخشی از بحران میان یک یا دو طیف نخواهد بود و برای حل بحران تلاش خواهد کرد اما همزمان به جدول زمانی تعیین شده در قانون پایبند است و قرار نیست یک یا دو سال منتظر توافق نیروهای سیاسی دیگر بماند و وارد مشارکت در ائتلافی برای تشکیل «دولت ملی قدرتمند» خواهد شد و افزود که دیگر تشکل‌های کرد هم به این ائتلاف خواهند پیوست.

باجلان افزود که حزب دموکرات بعد از تأیید نهایی نتایج انتخابات سراغ ائتلاف با گروه‌هایی که به نگاه ملی نزدیک‌تر باشند خواهد رفت.

وی تأکید کرد که تکرار صحبت‌ها درباره دولت توافقی منطقی نیست و افزود: «اگر قرار بود دولت توافقی فراگیر تشکیل شود پس چرا تظاهرات در کشور راه افتاد و دولت عادل عبدالمهدی که توافق بود استعفا کرد؟».

این عضو حزب دموکرات تأکید کرد که هر دولت توافقی بیش از 6 ماه عمر نخواهد کرد.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟