جنجال بر سر افشای فروش 27 هزار مدرک دانشگاهی به افراد عراقی از سوی دانشگاه های لبنان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
متهم اصلی این پرونده یک فرد اهل لبنان و استاد قراردادی یکی از دانشگاه‌های لبنان است که دو کارمند وزارت آموزش عراق را به استخدام خود درآورده است.

 رسوایی وجود 27 هزار مدرک دانشگاهی فروخته شده به شهروندان عراقی ازسوی دانشگاه‌های لبنانی، جنجالی گسترده در عراق به پا کرده که می‌تواند به بحران تازه‌ای در فضای سیاسی این کشور تبدیل شود.

به گزارش رسانه‌های لبنانی، متهم اصلی این پرونده یک فرد اهل لبنان و استاد قراردادی یکی از دانشگاه‌های لبنان است که یک «مرکز علمی» برای خود راه‌اندازی کرده که کار آن برگزاری نشست‌هایی با همکاری دانشگاه‌های لبنانی و عراقی و همچنین برگزاری کارگاه‌های علامی است که البته بعدتر وارد دلالی و تسهیل فروش مدارک دانشگاهی به دانشجویان عراقی شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، این فرد دو کارمند وزارت آموزش عراق را به استخدام خود درآورده تا کارهای اداری لازم در این وزارتخانه برای دانشجویان عراقی که تمایلی برای حضور در کلاس‌ها را ندارند انجام دهد.

این گزارش‌ها تأکید می‌کند که این فرد برای مدرک کارشناسی ارشد 5 هزار دلار و برای دکترا 10 هزار دلار دریافت می‌کند که البته آن را به چند مقام عراقی تقسیم می‌کند.

در پی انتشار این گزارش‌ها، وزارت آموزش عالی عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی قوانین تازه‌ای درباره تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های خارجی صادر و اعلام کرد که مدرک‌های دانشگاه‌های «الحدیثه» و دانشگاه اسلامی و دانشگاه جنان لبنان را به رسمیت نمی‌شناسد.

این وزارتخانه همچنین دانشجویانی را که با هزینه خود در خارج تحصیل می‌کنند ملزم کرد که برای تأیید مدرک دانشگاهی‌شان باید در عراق مورد آزمون قرار بگیرند.

بر اساس قوانین عراقی، جعل مدرک دانشگاهی 15 سال زندان دارد.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟