مسائل فنی؛ مانع آغاز بکار فرودگاه بین المللی کرکوک

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مدیریت فرودگاه بین المللی کرکوک اعلام کرد موافقت آغاز بکار فرودگاه بین المللی کرکوک از 22 سپتامبر اخذ شده و تنها مسائل فنی مانع از آغاز بکار آن است.

 مدیریت فرودگاه بین المللی کرکوک اعلام کرد که مسائل فنی مانع از راه اندازی فرودگاه شده و به زودی نخستین هواپیما در این فرودگاه فرود می آید.

«زیاد الجبوری»، مدیر فرودگاه بین المللی کرکوک به «شفق نیوز» گفت: موافقت آغاز بکار فرودگاه بین المللی کرکوک از 22 سپتامبر اخذ شده اما مسائل فنی مانع از راه اندازی آن شده است.

وی افزود: اداراتی نظیر ثبت احوال، امنیت فرودگاه و سایر ادارات منجر به تاخیر در راه اندازی فرودگاه شدند و این ادارات، اداراتی دولتی هستند و ارتباطی با سرمایه گذار که همه اقدامات مربوط به راه اندازی فرودگاه را انجام داده است، ندارند.

مدیر فرودگاه بین المللی کرکوک گفت این فرودگاه و پس از تکمیل و انجام تمامی امور فنی و اداری، افتتاح می شود و به مدت سه ماه به عنوان مرحله نخست فعالیت می کند و سفرهای داخلی و بین المللی را پوشش خواهد داد.

وی در ادامه درباره اقبال شرکت های خارجی به فرودگاه کرکوک بیان کرد: شرکت های بسیاری در تلاش برای عقد قرارداد با مدیریت فرودگاه هستند.

الجبوری تاکید کرد به زودی عملیات نشست و برخاست هواپیما از فرودگاه بین المللی کرکوک انجام می شود.

احداث فرودگاه بین المللی کرکوک اوایل 2019 آغاز شد و در فوریه 2021 به پایان رسید، اما این فرودگاه به دلیل مسائل فنی هنوز افتتاح نشده است.

به دنبال افتتاح این فرودگاه، فرصت های شغلی بسیاری ایجاد می شود و از رنج ساکنان کرکوک کاسته می شود چرا که ساکنان کرکوک که حدود 2 میلیون نفر هستند، برای سفر هوایی از فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان استفاده می کنند.

عراق چندین فرودگاه دارد که تنها 5 مورد از آن بین المللی است که عبارت است از فرودگاه بغداد، نجف، اربیل، سلیمانیه و بصره.

فرودگاه های دیگر عراق نظیر ذی قار و موصل تنها برای سفرهای داخلی استفاده می شود و الانبار نیز در حال احداث یک فرودگاه است که گفته می شود بخشی از آن برای باربری هوایی استفاده خواهد شد.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟