میقاتی در پی دخالت مسکو برای کاهش تنش های سیاسی در بیروت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزیر امور خارجه لبنان، امروز در دیدار با «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان، سفر خود به مسکو در هفته آینده را بررسی کرد.

نخست وزیر لبنان از وزیر خارجه این کشور خواست که در سفر به روسیه امکان دخالت مسکو برای کاهش تنش های سیاسی در لبنان را بررسی کند.

«عبدالله بوحبیب»، وزیر امور خارجه لبنان، امروز در دیدار با «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان، سفر خود به مسکو در هفته آینده را بررسی کرد.

او گفت که رئیس جمهوری لبنان از وی خواسته که برای بررسی دریافت تصاویر ماهواره‌ای بندر بیروت در لحظه انفجار با مقامات روسیه مذاکره کند.

بوحبیب درباره اقدام مسکو برای ارسال فرستاده‌ای به بیروت برای کاهش تنش سیاسی در این کشور نیز گفت: «نخست‌وزیر از من خواسته که این موضوع را با روس‌ها در میان بگذارم، اما نمی‌دانیم تا چه حد این کار ممکن است».

پیش از این میشل عون در دیدار با سفیر روسیه در بیروت خواستار دریافت تصاویر ماهواره‌ای از منطقه انفجار بندر بیروت شده بود.

در پی تیراندازی به سمت تظاهرات هواداران حزب الله لبنان و حزب امل در اعتراض به اقدامات بازپرس پرونده تحقیق درباره انفجار بندر بیروت، لبنان دچار بحران سیاسی شده و از آن زمان تاکنون هیئت دولت در این کشور تشکیل جلسه نداده است.

موضوع اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان، و تیره شدن روابط کشورهای عربی با لبنان نیز موضوع جدال های سیاسی گسترده در این کشور شده است.

 
 
 
منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟