چین عاملی برای نگرانی‌های سیاست‌گذاران هر دو سوی اقیانوس اطلس

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سیاست­گذاران در هر دو سوی اقیانوس اطلس، چین را عامل اصلی نگرانی­ های امنیتی خود اعلام کرده­ اند. با این حال، نظرات متفاوت در مورد ماهیت پاسخ و دخالت آن­ها در منطقه هند-آرام باقی مانده است.
 شرکای آسیایی مانند ژاپن، کره جنوبی و هند در واکنش به چین اهمیت ویژه­ای دارند، اما آن­ها همچنین منافع اقتصادی، سیاسی و استراتژیک منطقه‌ای گسترده‌تری را دنبال می­کنند. در همین راستا، سیاست­های منطقه­ای مانند آکوس و استراتژی هند-آرام اتحادیه اروپا و آغاز همکاری ترانس آتلانتیک شکل گرفته است.

همه اینها در سایه مانورهای نظامی مشترک روسیه و چین در منطقه و گزارش جدید نیروی نظامی چین از پنتاگون انجام می­شود که برنامه نظامی جاه­طلبانه پکن را برجسته می­کند. اروپا و آمریکا باید راه‌های جدیدی برای تعامل استراتژیک و اقتصادی با منطقه‌ای بیابند که خانه برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان، جوان‌ترین جمعیت‌ها و نوآوری‌های تکنولوژیکی حیاتی است.

برای بحث در مورد این مسائل ژئوپلیتیکی، اقتصادی و سیاسی، RUSIو Asia Matters با خوشحالی در گفتگویی میزبان افراد زیر هستند:

«دریاسالار هری هریس» از سال 2018 تا 2021 به عنوان -سفیر آمریکا در کره- خدمت کرده است. او پیش از این فرماندهی نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام را بر عهده داشت و قبل از آن به­عنوان نماینده مستقیم رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به هیلاری کلینتون و جان کری، وزیران امور خارجه خدمت می­کرد.

«دکتر مایکل ریترر» از سال 2017 تا 2020 به­عنوان -سفیر اتحادیه اروپا در جمهوری کره- خدمت کرد و اکنون استاد ممتاز در مرکز استراتژی، دیپلماسی و امنیت مدرسه حکومت بروکسل است. پست­های دیپلماتیک قبلی شامل مشاور اصلی وزارت آسیا و اقیانوسیه، سرویس اقدام خارجی اروپا و معاون رئیس هیئت اتحادیه اروپا در ژاپن می­شود.

رئیس: رافالو پانتوچی، همکار ارشد، RUSI

این رویداد با مشارکت پادکست Asia Matters است و به­عنوان بخشی از گفتگوی ترانس آتلانتیک RUSI–Chatham House در مورد چین، با حمایت سخاوتمندانه بنیاد کارنگی نیویورک سازماندهی شده است. هدف این گفتگو تشویق تفکر نوآورانه در مورد چگونگی رسیدگی به تنش­ها در روابط ترانس آتلانتیک بر سر چین است.

منبع:http://souriancss.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟