صدر: 15 سال است در مقابل ایران حرف حق را زده ام/من به نظر مرجعیت هم تن ندادم، چه رسد به کشورها

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
من به نظر مرجعیت هم تن ندادم، چه رسد به کشورها، 15 سال است به ایران رفت و آمد دارم و جلو خودشان هم حرف حق را می‌زنم حتی دربرابر عالی‌ترین مقامشان.

«مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق، با هشدار نسبت به تلاش برای گرفتن رأی نمایندگان مستقل و دادن رأی های آنها به نمایندگان احزاب بر ضرورت حفاظت از امنیت این نمایندگان تأکید کرد.

صدر در دیدار با گروهی از نامزدهای مستقل که به مجلس عراق راه یافته‌اند گفت که این جلسه برای برقراری تشکیلات سیاسی تازه و تشکیل دولت جدید نیست.

او گفت که این انتخابات اتفاقی خجسته در پی داشته و آن پیدایش طبقه‌ای از نمایندگان مستقل به جای گروه‌های حزبی است و افزود که این اتفاق خوبی است که برخی آن را به ضرر خود و حزب خود می‌دانند و تأکید کرد که خود چنین نمی‌اندیشد.

صدر تأکید کرد که حضور نمایندگان مستقل افزوده‌ای تازه به نظام دموکراتیک کشور و بهبود تصویر گذشته است.

وی هشدار داد که برخی احزاب می‌کوشند که با ترغیب یا ایجاد وحشت نمایندگان مستقل را به خود جذب کنند ضمن اینکه «مستقل‌ها شبه‌نظامیانی ندارند که کسی از آنها بترسد برای همین تلاش می‌شود که رأی آنها گرفته شود و به جایشان افراد حزبی وارد مجلس شوند و این اتفاقی است که عملا دارد می‌افتد و من با این مسئله با قاطعیت مخالفم».

صدر همچنین گفت که برخی طرف‌ها «از آدم کشتن باکی ندارند، برای همین از همین‌جا خواستار تأمین امنیت نمایندگان مستقل و جلوگیری از تعرض به آنها و به وحشت انداختنشان می‌شوم و آماده‌ام که هر کاری از دستم در این باره بر بیاید انجام دهم».

او از موضع نمایندگان مستقل درباره عدم مشارکت در انتخابات هم استقبال کرد و گفت که این موضوع در چارچوب مطالبه وی برای تشکیل دولت اکثریت در برابر اقلیت اپوزیسیون پارلمانی با هماهنگی کامل میان اقلیت و اکثریت جای می‌گیرد.

صدر تأکید کرد که تنها راه نجات عراق تشکیل دولت اکثریت است و افزود که برای وی تفاوتی ندارد که در اکثریت باشد یا اقلیت اپوزیسیون «اما دیگر حاضر نیستم در “معجون عطاری” شرکت کنم، چند بار امتحان کردیم و نشد».

او گفت که «تقسیم کیک قدرت دیگر کاری زشت و ناپسند است» و در دولت ائتلافی یا توافقی شرکت نخواهد کرد و ترجیح می دهد در اپوزیسیون پارلمانی باشد.

او افزود که حتی حاضر است که از «روش‌های خود در خارج از حکومت» برای «ساختن میهن» اقدام کند و در دولت ائتلافی شرکت نکند.

صدر با تأکید بر اینکه هرگز به تابعیت و سرسپردگی کسی درنمی‌آید، گفت: «من به نظر مرجعیت هم تن ندادم، چه رسد به کشورها، من 15 سال است به ایران رفت و آمد دارم و جلو خودشان هم حرف حق را می‌زنم حتی دربرابر عالی‌ترین مقامشان، به عربستان هم همین را گفتم که می‌خواهم عراق مستقل و دارای حاکمیت باشد».

او از نمایندگان مستقل هم خواست که موضوع تشکیل دولت اکثریت سیاسی را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنند و افزود که گروه‌های کرد و برخی از اهل سنت هم از این موضوع حمایت می‌کنند.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟