بحران جمعیتی رژیم صهیونیستی و حوادث تروریستی؛ دو موضوع مرتبط

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یکی از چالش های ساختاری رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی که همواره با آن در حال دسته وپنجه نرم کردن بوده است، بحران کمبود جمعیت است که موجب شده مقامات این رژیم با بهره جویی از بحران‌ها وحوادث تروریستی که در بازه های زمانی مختلف در کشورهای اروپایی رخ می دهد، با آن مقابله کنند.

مساله بحران جمعیت از آن لحاظ اهمیت دارد که بدانیم با توجه به روند فزاینده جمعیت اعراب ساکن سرزمین های اشغالی، تعداد آنها روز به روز بیشتر از تعداد یهودیان ساکن در این سرزمین می شود وهمین مساله نگرانی مقامات صهیونیستی را دو چندان می سازد، به نحوی که از ابزارهای مختلف در مسیر جذب یهودیان ساکن در مناطق مختلف جهان از جمله در کشورهای اروپایی بهره می‌جویند.

 

طبق آمار منتشرشده در برخی از اندیشکده های غربی، جمعیت رژیم صهیونیستی چیزی بالغ بر شش میلیون نفر است که از این تعداد، تقریبا پنج میلیون نفر از آنها داری هویت یهودی و الباقی دارای هویت عربی می باشند که به عنوان تبعه اسرائیلی در مناطق شمالی سرزمین های اشغالی ساکن می‌باشند. در سوی مقابل تعداد مردم فلسطین که در دو منطقه غزه و کرانه باختری ساکن می باشند، به چهار میلیون نفر می رسد که از این تعداد تقریبا دومیلیون وپانصدهزارنفر در غزه و یک میلیون وپانصدهزار نفر نیز در کرانه باختری سکونت دارند. بنابراین با یک حساب ساده می توان به این نتیجه رسید که کفه جمعیت اعراب ساکن سرزمین های اشغالی سنگین تر از کفه جمعیت یهودیان ساکن در این اراضی می باشد، به خصوص با توجه به قرابتی که بین یهودیان ساکن در اراضی اشغالی با فرهنگ غربی در بحث جمعیت و زاد وولد وجود دارد و آمار رشد جمعیتی در میان آنها پایین می باشد حال آنکه با حاکم بودن یا غالب بودن فرهنگ عربی در بین ساکنین اراضی اشغالی، رشد جمعیتی اعراب روبه افزایش بوده است. البته اگر آمار پنج میلیون فلسطینی آواره ساکن در اردن، سوریه و لبنان را نیز به آمار فوق اضافه کنیم جمعیت فلسطینیان بیش از دو برابر یهودیان خواهد شد و لذا طبق استانداردهای بین المللی اگر یک رفراندوم و انتخابات آزاد برگزار شود، به طورحتم اعراب بر یهودیان غالب خواهند بود و همین مساله به شدت مقامات این رژیم را نگران ساخته است.

 

افزایش جمعیت اعراب ساکن در اراضی اشغالی نه تنها رژیم صهیونیستی را در آینده با بحران کمبود جمعیت مواجه می سازد بلکه باعث تشدید بحران هویتی در بین ساکنین مناطق تحت اشغال این رژیم و عدم شکل گیری یک هویت واحد در بین یهودیان می شود.

 

رژیم صهیونیستی به منظور مقابله با بحران جمعیتی همواره راه کارهای مختلفی را دستور کار خود قرار داده که بخش عمده آنها در راستای ترغیب یهودیان ساکن در دیگر نقاط جهان از جمله کشورهای اروپایی قرار می گیرد. سیاست ترغیب مقامات رژیم صهیونیستی معمولا در شرایط زمانی صورت می‌گیرد که یهودیان ساکن در دیگر کشورها در یک شرایط سخت و امنیتی وبغرنج قرار دارند؛ به عبارت دیگر با تهدیدی داخلی یا تهدید خارجی مواجه هستند که این تهدید آنها را به ترک محل سکونت و مهاجرت به سمت مناطق اشغالی مجبور می سازد.در چنین شرایطی مقامات رژیم صهیونیستی از این شرایط امنیتی و تهدیدآور بهره برده و زمینه را برای ترغیب یهودیان ساکن در اروپا و یا دیگر مناطق جهان فراهم می سازند.

 

طی سال های گذشته نیز هرگاه یک حادثه تروریستی در کشورهای اروپایی رخ داده که در پی وقوع آن منافع یهودیان ساکن در اروپا در معرض خطر ویا تهدید قرار گرفته است، مقامات رژیم صهیونیستی از اوضاع پیش آمده نهایت بهره جویی را برای ترغیب یهودیان ساکن در این کشورها برده اند. در بین کشورهای اروپایی، کشور فرانسه بیشترین تعداد یهودیان را در خود جای داده است. یهودیان ساکن فرانسه با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، بزرگترین جامعه یهودی ساکن اروپا را تشکیل می‌دهند و بر همین اساس همواره مورد آزار واذیت افراد ناشناس ومزدور قرار گرفته اند.

 

سال گذشته در پی حمله به کنیسه کپنهاگ در فرانسه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یهودیان اروپا را به مهاجرت به اسرائیل فراخواند . در آن برهه، نتانیاهو در نشست کابینه در بیت‌المقدس گفت، «بار دیگر یهودیان در خاک اروپا کشته شدند» و افزود، «حملات به یهودیان در اروپا ادامه خواهد یافت ». او از یهودیان ساکن کشورهای مختلف اروپا خواست، برای زندگی همیشگی به اسرائیل مهاجرت کنند، زیرا به گفته وی «اسرائیل تنها خانه اصلی برای یهودیان است».

 

همزمان با وقوع این حملات علیه مواضع ومنافع یهودیان در فرانسه که عمدتا از سوی گروه هایی ناشناخته ومزدور صورت می گیرد، موجی از اسلام هراسی علیه مسلمانان با هدف تخریب وجهه وجایگاه مسلمانان از یک سو و ترغیب یهودیان برای مهاجرت به سمت اراضی اشغالی در رسانه‌های غربی فراگیر می شود. البته تبلیغات رسانه ای و فراخوان مقامات صهیونیستی طی سال‌های گذشته  تاثیر چندانی بر ترغیب یهودیان ساکن در فرانسه برای مهاجرت نداشته است. در همین راستا، سال گذشته “بلومبرگ” در گزارش مفصلی نوشت با وجود موج تبلیغاتی گسترده برای ترساندن یهودیان ساکن اروپا از ادامه اقامت در کشورهای اروپایی، شمار بسیار اندکی از آنان به اسراییل مهاجرت کرده اند. براساس این گزارش در سال 2014 فقط یک و نیم درصد از یهودیان فرانسه به اسراییل مهاجرت کرده اند، و این در حالی است که شمار یهودیان سایر کشورهای اروپایی که به اسراییل رفته اند از این میزان بسیار کمتر است.

منبع:http://alwaght.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟