تعلیق مذاکرات کردها در سوریه به علت انتخابات ریاست جمهوری امریکا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
برخی منابع رسانه ای کرد معتقدند که مذاکرات کردها در سوریه به علت مشغول بودن امریکا به انتخابات ریاست جمهوری به حالت تعلیق در آمده است.

 به نظر می رسد مذاکرات میان طرف های کرد سوریه با اختلافاتی که منجر به توقف آن شده رو به شده و در این میان امریکا که حامی مذاکرات بوده نیز مشغول انتخابات ریاست جمهوری است از این رو مذاکرات به حالت تعلیق درآمده است.

در آخرین تحولات در این خصوص برخی منابع یکسان تاکید کردند که مذاکرات بین شورای ملی کرد و حزب اتحادیه دموکراتیک متوقف شده و این امر را مرتبط با مخالفت اتحادیه دموکراتیک از اعلام صریح قطع ارتباط با حزب کارگران کردستان که در لیست بین المللی تروریسم قرار دارد، دانستند.

برخی منابع رسانه ای کرد به نقل از «نوری بریمو»، از سران شورای ملی کرد تاکید کردند که یکی از علت توقف مذاکرات دخالت های حزب کارگران کردستان است.

وی افزود که حزب کارگران کردستان خواستار این است که نیروهای پیشمرگه بدون هیچ شرطی به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) بپیوندند و این امر غیرقابل قبول است و باید در خصوص آن به توافقی رسید.

نیروهای پیشمرگه که در شمال عراق حضور دارند یکی از مسائل مورد اختلاف در خصوص مذاکرات کردها است به صورتی که یک طرف خواستار انتشار این نیروها در شمال سوریه اما در مناطق دارای اکثریت کرد است در حالی که طرف دیگر پیوستن این نیروها به نیروهای دموکراتیک سوریه را مطالبه می کند.

در همین راستا «شیرزان علو»، یک روزنامه نگار کرد معتقد است که نمی توان گفت مذاکرات متوقف شده است بلکه درست تر آنست که با توجه به مشغول بودن امریکا به انتخابات ریاست جمهوری به حالت تعلیق در آمده است.

وی در گفت وگویی با عربی 21 افزود که طرفداران حزب کارگران کردستان شایعاتی از شکست مذاکرات پخش می کنند اما تاکنون دو طرف هیچ اظهار نظر رسمی در خصوص شکست مذاکرات نکرده اند.

به گفته این روزنامه نگار کرد حزب کارگران تلاش می کند تا مذاکرات شکست بخورد چرا که موفقیت آمیز بودن آن در تعارض با منافعش است.

برخی منابع کرد نیز اشاره کردند که نیروهای دموکراتیک سوریه دچار چند دستگی و اختلافات داخلی شده است به صورتی که برخی طرفدار حزب کارگران کردستان، نظام سوریه و ایران هستند و عده ای دیگر وابسته به امریکا.

علو اظهار داشت که بعید است مذاکرات شکست بخورد زیرا تصمیم امریکاست و واشنگتن پس از اجماع کردها سراغ مذاکره با عرب ها و سایر مولفه ها برای آماده سازی شرایط جهت مشارکت همه طرف های موجود در مناطق شرق فرات در سوریه در مذاکرات راه حل سیاسی نهایی خواهد رفت.

پیشتر ائتلاف مخالف به عربی 21 تاکید کرد که از گفت وگو با تشکیلاتی که تروریستی به شمار می رود حمایت نخواهد کرد و عدم مشارکت سایر مولفه های منطقه در مذاکراتی که قرار است آینده منطقه آنها را مشخص کند محکوم می کند.

دور نخست مذاکرات کردها در آوریل و با حمایت امریکا و فرانسه آغاز شد که طرفین به چشم اندازی سیاسی در خصوص 5 مساله سیاسی دست یافتند.

دور دوم این مذاکرات نیز در ژوئن و با حضور «مظلوم عبدی»، رهبر قسد، «جیمز جفری»، نماینده ویژه امریکا در سوریه علاوه بر نمایندگانی از شورای کرد آغاز شد و با اعلام تشکیل مرجعیت سیاسی کرد به پایان رسید.

 

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟