هیئت اقلیم کردستان در بغداد: برای رسیدن به توافق هیچ خط قرمزی نداریم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«سمیر هورامی» گفت که اقلیم کردستان در پی رسیدن به توافق با بغداد است و در این راستا به همه تعهدات قانونی خود عمل می‌کند.

دولت ایالتی کردستان عراق تأکید کرد که برای توافق با دولت مرکزی عراق هیچ خط قرمزی ندارد.

به گزارش «الفرات نیوز»، همزمان با شدت‌ گرفتن ناآرامی‌ها در سلیمانیه و چند شهر دیگر اقلیم کردستان، هیتی از اقلیم به ریاست «قباد طالبانی»، معاون نخست وزیر دولت ایالتی اقلیم، وارد بغداد شد.

این هیئت شب گذشته (چهارشنبه 9 دسامبر) در بغداد با «علی عبدالامیر علاوی»، وزیر دارایی عراق، دیدار و مذاکره کرد و قرار است امشب نیز با «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق، مذاکره کند.

«سمیر هورامی»، سخنگوی طالبانی، گفت که اقلیم کردستان در پی رسیدن به توافق با بغداد است و در این راستا به همه تعهدات قانونی خود عمل می‌کند.

وی افزود که اربیل هیچ خط قرمزی برای توافق با بغداد ندارد و آماده تحویل دادن درآمدهای نفتی‌ای است که بغداد آنها را مطالبه می‌کند.

او درباره موضوع بودجه 2021 عراق نیز گفت که اقلیم برای تثبیت سهم خود در بودجه عمومی کشور و دریافت اموال خود تلاش می‌کند.

روز گذشته نیز «مسرور بارزانی»، رئیس دولت ایالتی کردستان، از هیئت کرد خواست که مسئله حقوق کارکنان دولتی در اقلیم را حل کند.

اختلافات مالی میان بغداد و اربیل و خودداری اربیل از شفاف سازی درباره درآمدهای نفتی و گمرکی خود باعث شده که بغداد پرداخت حقوق کارکنان دولتی اقلیم را به حکومت ایالتی محول کند. در نتیجه این تصمیم، کارکنان اقلیم چند ماه است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟