رابرت مالی شانسی برای نجات برجام ؟

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

جو بایدن ، رئیس جمهور جدید امریکا در ٢٨ ژانویه رابرت مالی را به عنوان نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران معرفی کرد.

او بلافاصله با رهبران بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تماس گرفت و برای آگاهی از جزئیات پرونده ودیدگاه سه کشور اروپائی گفتگو کرد. برای آشنائی با مواضع و دیدگاه های رابرت مالی شما را به خواندن مقالات و مصاحبه هائی با او دعوت می کنیم.

الحاق رسمی سرزمین های فلسطینی هیچ چیزی را تغییر نمی دهد

Robert MALLEY & Sylvain Cypel، ژوئن 2020
رابرت مالی،مشاور پیشین باراک اوباما برای خاورمیانه، در مورد میزان بُرد طرح الحاق که بنیامین نتانیاهو، روز اول ژوئیه ارائه داد، مردد است. او معتقد است که «سرزمین های فلسطینی از چند دهه پیش، دوفاکتو (درعمل) (…) 



ایالات متحده در خاورنزدیک، ترامپ علیه ترامپ

Christian Jouret، دسامبر 2019
در جریان برگزاری همایش دوحه ، ١۴ و ١۵ دسامبر ٢٠١٩، «اوریان ٢١» با رابرت مالی رئیس «گروه بحران بین المللی» و دستیار ویژه رئیس جمهوری های پیشین آمریکا، باراک اوباما و بیل کلینتون، دیدار و گفتگو داشت. در این (…) 



سنی ها علیه شیعیان ؟ تحلیل های نادرست *

Hussein AGHA & R. M.، آوریل 2019
تحلیل نادرست از درگیری هایی که خاورنزدیک را متلاطم کرده موجب چاره جویی هایی نامناسب شده است. این همان کاری است که دولت آمریکا با تحلیل درگیری های این منطقه و نسبت دادن آنها به آشتی ناپذیری سنی- شیعی می (…) 



آری، نیروهای آمریکایی می باید سوریه را ترک کنند!

JON FINER & R. M.، ژانویه 2019
اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و کاهش شمار آنها در افغانستان توسط رئیس جمهوری دونالد ترامپ موجب مخالفت های شدید شده است. آیا، به رغم نحوه اجرای مغشوش و بی نظم ، رئیس جمهوری درمورد ضرورت خلاص کردن (…) 



اروپا رودرروی ترامپ هنوز می تواند توافق هسته ای با ایران، «برجام» را نجات دهد

R. M.، مه 2018
این مقاله توسط روبرت مالی رییس «گروه بحران های بین المللی» نوشته شده است. او پیشتر مشاور باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا در امور خاورمیانه، آفریقای شمالی و خلیج [فارس] و نماینده کاخ سفید در مذاکرات (…) 



حکومت فلسطین در تنگنا

H. A. & R. M.، ژانویه 2006
در آخرین مرحله از انتخابات شوراهای شهر در دسامبر ٢٠٠۵، در شهرهای اصلی «سرزمین های کرانه باختری رود اردن»، حماس بر الفتح پیشی گرفت. این پیروزی سازمان اسلام گرا بازتاب تزلزل استراتژی محمود عباس است. این (…) 



ابو مازن ،آخرین فلسطینی

H. A. & R. M.، فوریه 2005
به نظر میرسد که ابو مازن رئیس حکومت خودمختار فلسطین ،کمتر از یک ماه پس از انتخاب اش، به تحقق منظور خویش یعنی کسب توافق حماس ، جهاد اسلامی و بریگادهای شهدای الاقصی وجذب آنان در نیروهای امنیتی فلسطین نزدیک (…) 
 
 
منبع:https://ir.mondediplo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟