اشتباه در تعیین حوثی ­ها به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
چرا گنجانده شدن نام حوثی­ ها در لیست سازمان ­های تروریستی خارجی اشتباه است

جانسن در این مقاله به طرح این موضوع می­ پردازد که چرا گنجانده شدن نام حوثی­ها در لیست سازمان­  های تروریستی خارجی اشتباه است. وی دلایل خود را در چهار محور بیان می­کند:

  • تعیین حوثی ­ها به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعضای آن را از سفر به ایالات‌متحده منع کرده و دارایی­ های مالی این گروه را مسدود می­کند. در حال حاضر سه نفر از فرماندهان ارشد حوثی­ ها از جمله عبدالملک الحوثی تحت تحریم ­های سازمان ملل هستند که شامل ممنوعیت سفر بین­  المللی و مسدود شدن دارایی­ ها است. مشکل اینجا است که رهبری حوثی زیاد به خارج از یمن سفر نمی­  کند و دارایی­ های بین­  المللی برای مسدود کردن ندارد. در واقع تحریم‌های سازمان ملل که الحوثی و علی عبدالله صالح را هدف قرار داد، به صورت ناخواسته تقویت حوثی­ ها را در پی داشت. این تحریم­ ها دارایی­  های بین‌المللی صالح را مسدود کرد و وی و شبکه­  اش را از دسترسی به نقدینگی مورد نیاز محروم کرد و در نهایت وی را به حدی تضعیف کرد که حوثی­ ها توانستند وی را بکشند و کنترل خود را در شمال تثبیت کنند.
  • در یمن تحریم­ ها به افراد اشتباه آسیب رسانده است. رهبری حوثی ­ها نگران کمبود غذا و دارو نیست، اما غیرنظامیان یمنی نگران هستند. قرار دادن حوثی­ ها در لیست سازمان­ های تروریستی کمک ­های بشردوستانه به تقریباً ۱۶ میلیون نفری را که تحت کنترل حوثی­ ها زندگی می‌کنند قطع می­کند در حالی که بسیاری از آنها برای زنده ماندن به کمک­ های خارجی وابسته هستند.
    • تروریست نامیدن یکی از طرف­ های گفتگوهای صلح که در حال حاضر برنده زمین است نمی‌تواند یک موفقیت بزرگ باشد و گفتگوهای صلح را به بن‌بست می­ کشاند.
    • این اقدام به ضرر امنیت ملی آمریکا است. در زمانی که آمریکا در حال پایان دادن به حضور نیروهای خود در عراق و افغانستان است و سعی در پایان جنگ ­ها دارد، نباید در جستجوی دشمنان جدیدی در خارج از آمریکا باشد.

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟