چرا شرکت ها با این سرعت به حمایت از جنبش جان سیاهان مهم است برخاستند؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

یک نظرسنجی که به دنبال ماجرای جرج فلوید انجام شده بود، نشان می داد که نزدیک به 90 درصد از اعضای نسل z – کسانی که از سال 1997 تا 2005 به دنیا آمده اند – معتقدند که در آمریکا با آفریقایی آمریکاییان رفتار متفاوتی می شود و از جنبش جان سیاهان مهم است حمایت می کنند.

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: روزی نیست که انسان مشاهده نکند شرکت ها توجه خود را به موضوع جدیدی  معطوف کرده اند. مدتی نه چندان پیش چندین شرکت توجه زیادی به جنبش جان سیاهان مهم است از خود نشان دادند. به نظر می رسد به دنبال اعتراضات ناشی از قتل جرج فلوید، بسیاری از شرکت های بزرگ از جمله اپل، آمازون و فیس بوک از این جنبش حمایت کرده اند یا دست کم قول داده اند میلیون ها دلار صرف مبارزه با نژادپرستی کنند و در جهت خاتمه دادن به تبعیض در محیط های کاری خود بیشتر تلاش کنند.
اما چرا این شرکت ها با این سرعت تصمیم گرفته اند خود را با جنبش جان سیاهان مهم است همسو کنند؟
همانطور که در بسیار موارد دیگر صدق می کند، این کار شرکت ها نیز احتمالا دلایل زیادی دارد. ولی من به عنوان محققی که در زمینه روانشناسی رفتار مصرف کننده و نحوه واکنش شرکت ها نسبت به آن تحقیق می کنم، معتقدم که در این میان یک دلیل بیشتر از بقیه به چشم می آید: جوانان.
یک نظرسنجی که به دنبال ماجرای جرج فلوید انجام شده بود، نشان می داد که نزدیک به 90 درصد از اعضای نسل z – کسانی که از سال 1997 تا 2005 به دنیا آمده اند – معتقدند که در آمریکا با آفریقایی آمریکاییان رفتار متفاوتی می شود و از جنبش جان سیاهان مهم است حمایت می کنند. این عده را می توان با فقط 60 درصد از پاسخگویان زیر 30 سالی مقایسه کرد که در سال 2016 گفته بودند از این جنبش حمایت می کنند. بیشتر از دو سوم نسل z و نسل هزاره معتقدند که برندها حتی بیشتر از این باید نسبت به جنبش جان سیاهان مهم است توجه نشان دهند و در آن مشارکت کنند.
نکته دیگر آنکه این گروه سنی که معمولا به شکل قابل توجهی اخبار را تعقیب نمی کنند، توجه بسیار دقیقی به پوشش اخبار جرج فلوید داشتند و 83 درصد از جوانان 18 تا 29 ساله این اخبار را از نزدیک دنبال کرده بودند.
اگرچه سهم روزافزونی از آمریکاییان از تمام سنین و گروه های جمعیتی به قتل فلوید یا به رسمیت شناختن نژادپرستی نظام مند غالب بر سیستم عدالت کیفری آمریکا واکنش نشان داده بودند، اما دیدگاه های نسل های هزاره و  z به این دلیل به طور خاصی اهمیت دارد که جذب مصرف کنندگان جوان تر، برای رشد آینده برندها امری بسیار حیاتی است. هم اکنون در سال 2020  در مقایسه با 69 میلیون نفر نسل بعد از جنگ جهانی دوم، تعداد جوانان نسل هزاره 82 میلیون و نسل z 86 میلیون نفر است.
در نتیجه بر اساس برآورد وای پلاس که در مورد نسل های جوان تر تحقیق می کند، قدرت خرج کردن نسل هزاره – متولدین سال های 1981 تا 1996- در حال حاضر حدود 2 تریلیون و 500 میلیارد دلار در سال تخمین زده می شود. این رقم می تواند در سال های آینده رشد قابل توجهی کند، چرا که آنها وارث 68 تریلیون دلار از ثروت والدین نسل بعد از جنگ جهانی خود خواهند شد که یکی از بزرگ ترین انتقال ثروت ها را در دوران مدرن شکل خواهد داد.
قدرت خرج کردن نسل z بسیار پایین تر است، چرا که عده کمی از آنها وارد بازار کار شده اند، ولی مورگان استنلی پیش بینی می کند که مخارج آنها در سال های پیش رو بسیار زیاد خواهد شد.
در این میان اکثریت غالبی از نسل هزاره ای ها می گویند برایشان مهم است شرکت هایی که آنها از آن خریداری می کنند در ارزش های مورد حمایت آنها سهیم باشند که همین حرف درمورد نسل z نیز مصداق دارد.
شایان ذکر است که برندها عمدتا از طریق شبکه های اجتماعی در حال ابراز حمایت خود از این جنبش هستند، یعنی در اولین و عمده ترین عرصه ای که هزاره ای ها از طریق آنها اطلاعات مورد نیاز خود در مورد برندها را کسب می کنند.

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟