ابتکارات حاشیه ساز لیکود و آبی و سفید در کنست رژیم صهیونیستی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

درحالیکه دو حزب آبی و سفید و لیکود با مشخص شدن رئوس اختلافات خود در دو موضوع لایحه مربوط به دادگاه عالی و طرح منع تبدیل درمانی همجنس‌گرایان از تعلیق بررسی طرح نظارت کنست بر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند، «میکی زوهر»، رهبر فراکسیون لیکود در کنست به تازگی اعلام کرده خواهان حمایت از این لایحه توسط حزب لیکود است.

زوهر در یک توئیت تصریح می‌کند که «ما نمی‌توانیم برخلاف روند مورد نظر طرفدارانمان حرکت کنیم» وی برهمین اساس به نخست وزیر توصیه کرده تا از طرح «ایلت شکد»، نماینده عضو حزب راست‌گرای «یامیناه» حمایت کرده و موانع مطرح شدن آن در پلنوم کنست را از میان بردارد.

این درحالی است که «آوی نیصنکورن»، وزیر دادگستری (حزب آبی و سفید) و «داوید ام سالم»، معاون وی از حزب لیکود برای به تعویق انداختن بررسی این طرح و تمرکز صرف کنست در هفته پیش‌رو بر موضوع کرونا توافق کرده بودند.

البته از آنجا که آیلت شکد، مبتکر این طرح، نماینده اپوزیسیون به حساب می‌آید، قانوناً منعی برای اصرار به بررسی طرح مورد نظر خود ندارد و در صورتی که وی در این فقره اصرار ورزد ممکن است دیگر بار 

البته از آنجا که آیلت شکد، مبتکر این طرح، نماینده اپوزیسیون به حساب می‌آید، قانوناً منعی برای اصرار به بررسی طرح مورد نظر خود ندارد و در صورتی که وی در این فقره اصرار ورزد ممکن است دیگر بار یکپارچگی ائتلاف آبی و سفید و لیکود به آزمایش گذاشته شود. ام سالم در این راستا تأکید کرده اجازه نخواهیم داد هیچ طرحی که با کروناویروس ارتباطی ندارد در کنست مطرح شود. وی همچنین گفته به نظر می‌رسد آبی و سفید هم برنامه‌ای برای تحرک خلاف این وضع  ندارد. با این همه حزب آبی و سفید نیز اعلام کرده با هرگونه طرح غیردموکراتیک که دادگاه عالی را تضعیف کند، مخالفت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟