دور دوم مذاکرات لبنان و اسرائیل بر سر ترسیم مرزها امروز آغاز می شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دور دوم مذاکرات ترسیم مرزها میان لبنان و اسرائیل امروز چهارشنبه آغاز می شود و به مدت دو روز و با حضور «جون دروشر»، میانجیگر امریکا در این مذاکرات در مقر سازمان ملل متحد در الناقوره در جنوب لبنان ادامه خواهد داشت.

همزمان با اعلام این خبر، وزارت انرژی اسرائیل نیز خبر داد که مقامات اسرائیلی و لبنانی امروز چهارشنبه برای برگزاری دور دوم مذاکرات ترسیم مرزها که با هدف حل اختلافات مرزی میان لبنان و اسرائیل انجام می شود، در الناقوره جمع خواهند شد و احتمال داد که نشستی در روز پنجشنبه برگزار شود.

به گزارش سایت«the times of israel»، یک هیئت اسرائیلی امروز به مقر سازمان ملل در جنوب لبنان خواهد رفت و این مذاکرات به میانجیگری جون دروشر، سفیر امریکا در الجزائر برگزار خواهد شد.

هیئت اسرائیلی به ریاست «اودی ادیری»، مدیر کل وزارت انرژی در مذاکرات حضور خواهد داشت اما لبنان تاکنون هیچ موضع رسمی در خصوص آغاز دور دوم مذاکرات و یا هیئتی که قرار است در دور دوم شرکت کند اتخاذ نکرده است.

پیش از این دور نخست مذاکرات در 14 اکتبر برگزار شد و امریکا و سازمان ملل در بیانیه مشترکی، آن نشست را نتیجه بخش اعلام کردند.

هیئت لبنان متشکل از سرتیپ ستاد «بسام یاسین»، سرگرد ستاد «مازن بصبوص»، «وسام شباط»، عضو اداره نفت لبنان و «نجیب مسیحی»، متخصص در این مذاکرات شرکت داشت.

این مذاکرات به صورت غیر مستقیم و تحت نظر سازمان ملل متحد انجام می شود و گامی برای حل اختلاف مرزی میان دو کشور است که طی سال های گذشته به خصوص پس از اکتشافات و حفاری نفت در آب های مورد مناقشه افزایش یافت.

پیشتر، «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان اعلام کرده بود که لبنان و اسرائیل بر سر یک چارچوب جدید برای مذاکرات ترسیم مرزهای میان دو کشور به توافق رسیدند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟