نشست محرمانه بن سلمان و بن زاید و توافق اولیه بر سر حل بحران شورای همکاری

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 منابع مطلع در ریاض خبر دادند که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان و «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی، هفته گذشته نشست محرمانه ای در شهر ساحلی «نیوم» برای هماهنگی در خصوص حل بحران شورای همکاری برگزار کردند.

به گزارش سایت «تاکتیکال ریپورت»، این منابع مطلع اعلام کردند که پیش از برگزاری این نشست نیز دو طرف چند تماس تلفنی با یکدیگر داشتند.

با وجود اینکه این منابع جزئیاتی از این نشست محرمانه فاش نکردند اما اشاره کردند که بن سلمان و بن زاید در این نشست به توافق اولیه ای در خصوص حل بحران شورای همکاری رسیدند.

این منابع توضیح دادند که بن زاید با خودداری از ملاحظات خود در این زمینه موافقت کرده و به بن سلمان اطمینان داده که تا زمانی که «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان خواهان حل بحران شورای همکاری است، تلاشی در جهت سنگ اندازی در مسیر حل این بحران نخواهد کرد.

کویت پیش از این اعلام کرد که اجلاس سالانه سران کشورهای عضو شورای همکاری در 5 ژانویه در عربستان برگزار خواهد شد.

هرساله اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری در دسامبر برگزار می شود اما امسال به نظر می رسد برای داشتن فرصت بیشتر برای رسیدن به توافقی در جهت حل بحران شورای همکاری به تعویق افتاده است.

طی هفته های اخیر تلاش های فراوانی برای حل اختلافات بین کشورهای محاصره کننده قطر و دوحه انجام شده است تا بحران شورای همکاری که شدید ترین بحران سیاسی در سطح کشورهای عضو شورای همکاری بود پایان یابد.

کویت با میانجیگری توانست دیدگاه های عربستان و قطر را به یکدیگر نزدیک کند اما امارات با محافظه کاری دست از تلاش برای حل این بحران برداشت و بحرین و مصر را نیز با موضع خود همراه کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در سال 2017 و در پی متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم و رابطه با ایران و ترکیه، روابط خود را با قطر قطع کردند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟