با انحلال کنست اسرائیل، چهارمین انتخابات طی دو سال برگزار می شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
به دنبال عدم دستیابی به توافقی بر سر بودجه، مجلس اسرائیل، کنست، روز سه شنبه (22 دسامبر) منحل شد و قرار است که در ماه مارس برای چهارمین بار طی دو سال گذشته انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار شود.

به گزارش رویترز، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل به دلیل نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و از سوی دیگر پرونده‌هایی در ارتباط با فساد دارد.

طبق این گزارش، در حالی چهارمین انتخابات پارلمانی در دو سال گذشه برگزار خواهد شد که بنیامین نتانیاهو در درون جریان لیکود می‌بایست با گیدئون ساعار، یک سیاستمدار از جناح راست حزب لیکود که از این حزب جدا شده، رقابت کند.

براساس نظرسنجی شبکه تلویزیونی «کان» در روز سه‌شنبه بنیامین نتانیاهو و جدعون ساعار رقابت بسیار نزدیکی دارند.

بنیامین نتانیاهو پس از سومین انتخابات پارلمانی این کشور به همراه بنی گانتس، رهبر حزب رقیب آبی- سفید در اردیبهشت سال جاری دولت وحدت ملی تشکیل داد.

طی هفته‌های اخیر اختلافات در درون کابینه ائتلافی بر سر بودجه تشدید شده است، این در حالی است که براساس توافق قبلی قرار بود بنی گانتس در نوامبر سال ۲۰۲۱ نخست وزیر اسرائیل شود.

اما برگزاری انتخابات پارلمانی تازه در اسرائیل به آن معنی است که دیگر پست نخست وزیر دوره‌ای و چرخشی نخواهد بود و براساس انتخابات آینده پارلمان کابینه جدید تشکیل خواهد شد و تا تشکیل دولت جدید بنیامین نتانیاهو کفیل نخست وزیر خواهد بود.

به گزارش رویترز، برخی از سیاستمداران اسرائیلی معتقدند که بنیامین نتانیاهو این امیدواری را داشت که اختلاف بر سر بودجه باعث شود که پارلمان منحل شود و درنتیجه از دولت ائتلافی با بنی گانتس خارج شود.

طبق این گزارش٬ بنیامین نتانیاهو علاقه‌مند بود که انتخابات پارلمانی در ماه‌های مه یا ژوئن برگزار شود، یعنی زمانی که واکسیناسیون کرونا به اتمام رسیده باشد و او بتواند از اعتبار این اقدام سود ببرد و تعداد بیشتری را به پای صندوق رای بیاورد.

بنیامین نتانیاهو در یک سخنرانی تلویزیونی گفت، اگر مجبور به برگزاری انتخابات شویم، قول می‌دهم که ما به پیروزی می‌رسیم.

بنی گانتس هم در توییتی نوشته است، بنیامین نتانیاهو باعث می‌شود ما انتخابات برگزار کنیم، تنها به این خاطر که به زندان نرود.

بنی گانتس می‌گوید بنیامین نتانیاهو امیدوار است دولت جدید تشکیل شود تا بتواند با تصویب قوانین جدید مانع تعقیب قضایی خود شود.

بنیامین نتانیاهو در حالی یک گام دیگر به پایان دولتش نزدیک شده است که محاکمه‌اش در سه پرونده اتهامی فساد و ارتشا آغاز شده ولی ادامه نشست‌های محاکمه هر بار به دلیلی متفاوت، به تعویق می‌افتد.

دولت اسرائیل که از یکشنبه برنامه سراسری واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا آغاز کرد و ابراز امیدواری شده تا سه ماه آینده همه مردم این کشور این واکسن را دریافت کنند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟