حمایت نماینده بانک جهانی از سیاست افزایش نرخ ارز و برنامه اصلاحات اقتصادی در عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

نماینده بانک جهانی گفت که ایده افزایش نرخ ارز سیاستی بین المللی با همکاری وزارتخانه های دارایی و برنامه ریزی و دولت عراق و صندوق بین المللی پول بود.

«رمزی نعمان»، نماینده بانک جهانی در عراق، از طرحی جهانی برای بازگردادن اموال مسروقه و اختلاس ها به کشورها خبر داد.

او در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق گفت که عراق جایگاه بسیار مهم در سطح عربی و جهانی دارد و بانک جهانی در همه شرایط سخت در کنار عراق بوده است و افزود که صندوق بانک جهانی در عراق 2 میلیارد دلار اندوخته دارد که از سه سال پیش قراردادهای آن امضا شده و هدف اصلی آن بازسازی مناطق جنگ زده است.

نعمان تأکید کرد که بانک جهانی به پروژه های میراث فرهنگی و به خصوص بازسازی موصل توجه فراوان دارد و از دولت عراق خواست که پروژه بازسازی موصل را به مسابقه ای بین المللی برای جلب طراحان و شرکت ها و دانشگاه ها تبدیل کند.

او گفت که بانک جهانی تاکنون 200 میلیون دلار برای پروژه آب و فاضلاب بغداد و 200 میلیون دلار برای برق بصره وام داده است و به زودی 300 میلیون دلار برای یک پروژه اقتصادی ـ اجتماعی به نام صندوق اجتماعی توسعه اختصاص می دهد که در سرتاسر عراق اجرا می شود و افزود که بانک جهانی تلاش می کند که طرح هایش در چارچوب های راهبردی دراز مدت تعریف شود.

نعمان افزایش نرخ ارز در عراق را اقدامی درست دانست و تأکید کرد که این کار موجب افزایش درآمدهای دولت و تقویت تولید داخلی دربرابر کالای وارداتی می شود و افزود که ایده افزایش نرخ ارز سیاستی بین المللی با همکاری وزارتخانه های دارایی و برنامه ریزی و دولت عراق و صندوق بین المللی پول بود.

او طرح دولت عراق برای اصلاحات اقتصادی (برگه سفید اصلاحات اقتصادی) را طرحی مهم و بلندپروازانه دانست  که نگاه به آینده دارد و تأکید کرد که اگر سازوکار اجرای این طرح نیز طراحی شود می توان گفت که دولت فعلی سنگ بنای تغییری اساسی در تاریخ عراق را نهاده است.

نماینده بانک جهانی همچنین برنامه های بانک مرکزی عراق برای پرداخت وام های مسکن را مهم دانست و گفت که این وام ها می تواند موجب ایجادفرصت های سرمایه گذاری و توزیع منابع مالی به صورت عادلانه شود.

او همچنین خبر داد که بانک جهانی در حال تنظیم طرحی با هماهنگی نهادهای بین المللی برای بازگرداندن اموال اختلاس شده به کشورهاست و افزود که این بانک آماده کمک به عراق در این موضوع است.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟