20 قتل طی دو ماهه گذشته؛ « اردوگاه الهول» بمب ساعتی که هر لحظه امکان انفجار دارد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
اردوگاه الهول واقع در جنوب شرق الحسکه سوریه از آغاز سال میلادی جدید شاهد افزایش چشمگیر عملیات قتل بوده است.

ه گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، گروه تروریستی داعش در پشت سر این جنایت‌ها قرار دارد که معمولا این جنایت‌ها را یا با شلیک گلوله یا با استفاده از سلاح‌های سرد انجام می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از آغاز سال میلادی جاری 20 مورد قتل در اردوگاه الهول ثبت کرده است که 13 مورد در ژانویه و 7 مورد در ماه فوریه کنونی اتفاق افتاده است.

به گفته این نهاد، 13 تن از کشته‌شدگان از پناهندگان عراقی    ( 3 زن و چند کودک) 5 تن از شهروندان سوری، رئیس شورای سوریه اردوگاه و 2 تن از نیروهای آسایش بوده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه افزوده است که این آمار دو ماهه نشان‌دهنده افزایش چشمگیر عملیات قتل در مقایسه با سال پیش است که در 12 ماه شاهد 33 جنایت قتل بوده است.

همزمان با تبدیل شدن اردوگاه الهول به «بمب ساعتی» دیده‌

بان حقوق بشر از جامعه جهانی خواست تا سریعا به دنبال راهکاری برای حل بحران این اردوگاه باشند که هر لحظه بروز تنشی غیرقابل پیش‌بینی آن را تهدید می کند.

«ولادیمیر فورنکوف»، معاون دبیرکل سازمان ملل در مبارزه با تروریسم هم در این باره پیشتر تصریح کرده بود: تلاش‌های داعش برای احیای دوباره و ساماندهی به فعالیتش در نیمه دوم سال 2020 میلادی تشدید شده است.

فورنکوف در جلسه 10 فوریه گذشته اظهار داشت: وضعیت انسانی و امنیتی در بازداشتگاه‌ها و اردوگاه‌های آوارگان به ویژه در الهول بسیار بحرانی است و پس از گذشت دو سال از شکست میدانی داعش اما هنوز 27 هزار و 500 کودک خارجی در اردوگاه‌های شمال شرق سوریه در خطر هستند؛ کودکانی که به غیر از عراق از 60 کشور دیگر هستند و 90 درصد آنها کمتر از 12 سال دارند.

مقامات امریکایی هم هشدار داده‌اند که داعش به سرعت اردوگاه‌های پرازدحام آوارگان از جمله الهول را تبدیل به پایگاهی تروریستی می کند.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟