بالا گرفتن اختلافات میان «ابومازن» و «ناصر القدوه» درباره انتخابات آتی فلسطین

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
اختلافات داخلی در جنبش فتح بر سر تشکیل فهرستی واحد در انتخابات یا توافق بر سر نامزدی مشخص برای انتخابات ریاستی میان محمود عباس و ناصر القدوه بالا گرفته است.

اختلافات داخلی در جنبش فتح بر سر تشکیل فهرستی واحد در انتخابات قانون‌گذاری آتی یا توافق بر سر نامزدی مشخص برای انتخابات ریاستی میان «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان و «ناصر القدوه»، عضو کمیته مرکزی فتح بالا گرفته است به طوری که هر یک در تلاش برای تشکیل فهرستی واحد برای انتخابات آتی هستند.

در همین رابطه، منابع آگاه در گفت‌وگو با العربی الجدید صحت اخبار موجود در دستیابی محمود عباس (ابومازن) و القدوه به توافقی بر سر تشکیل فهرستی واحد در انتخابات را تکذیب کردند.

این منابع افزودند: الومازن شامگاه روز گذشته در مقر ریاست تشکیلات و در حضور «جبریل الرجوب»، دبیرکل کمیته مرکزی فتح، «حسین الشیخ»، دیگر عضو این کمیته و «ماجد فرج»، رئیس دستگاه اطلاعاتی با ناصر القدوه دیدار کرد اما این دیدار هیچ نتیجه یا توافقی میان القدوه و عباس در پی نداشت.

منابع مذکور تاکید کردند: القدوه پس از آنکه از تلاش‌های اصلاح‌طلبانه در درون فتح مایوس شد، به برنامه‌ خود در رایزنی برای کسب حمایت و تشکیل فهرستی مستقل برای شرکت در انتخابات قانون‌گذاری ادامه خواهد داد؛ برنامه‌ای که یا با مخالفت خاموش یا تهدید مستقیم رو به رو خواهد شد

القدوه پیشتر در سخنانی از «مروان البرغوثی»، عضو برجسته فتح که در زندان اسرائیل به سر می‌برد، خواسته بود تا تصمیم خود درخصوص انتخابات آتی را مشخص کند، وی همچنین از اعلام حمایت خود از البرغوثی در صورت نامزدی برای ریاست تشکیلات خودگردان خبر داده بود.

القدوه در ادامه اظهار داشت: نظام سیاسی فلسطین دیگر قابل اصلاح نیست و باید تغییرش داد.

ائتلاف القدوه و البرغوثی

عدم حضور ناصر القدوه در کمیته مرکزی فتح پس آن روی داد که اطلاعات به بیرون درز کرده حاکی از آن است که وی خواهان پیوستن به ائتلاف تحت رهبری «مروان البرغوثی»، از اعضای برجسته و دربندِ فتح برای تشکیل فهرستی مستقل به منظور رقابت در انتخابات قانون‌گذاری است که فرماندهان نظامی دوران یاسر عرفات در آن حضور دارند؛ افرادی که با روی کار آمدن ابومازن مورد بی‌مهری قرار گرفتند و به حاشیه رانده شدند.

در همین رابطه، منبعی آگاه از اعضای ارشد فتح  گفت:القدوه پیش از نشست کمیته مرکزی، تماس‌هایی از طرف رهبران مهم فتح برای تاسیس فهرستی مستقل به ریاست خود وی به منظور حضور در انتخابات قانون‌گذاری دریافت کرده است که در این فهرست، نبیل عمرو، قدوره فارس، حاتم عبدالقادر، حسام خضر و دیگر رهبران پیشین این جنبش حضور دارند که در دوران ابومازن کنار گذاشته‌ شدند.

این منبع افزود: این فهرست در تلاش برای تشکیل جبهه‌ای است تا مانع از سیطره ابومازن بر نهادهای سیاسی نظیر مجلس قانون‌گذاری، شورای ملی و مرکزی و کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش شود.

وی اظهار داشت: این فهرست در ادامه با پیوستن مروان البرغوثی به عنوان نامزد انتخابات ریاستی به فعالیت خود ادامه خواهد داد که البته حضور البرغوثی مشروط به این است که ابومازن به شروطی که وی در نشست اخیر خود با حسین الشیخ داشته، پاسخ ندهد، از جمله این شروط، انتخاب فهرستی 20 نفره با انتخاب البرغوثی برای حضور در انتخابات قانون‌گذاری و دادن حق وتو به وی برای پذیرش یا رد نامزدهای کمیته مرکزی به عنوان نامزدهای جنبش فتح در انتخابات است.

مرحله اول انتخابات پارلمانی فلسطین در 22 مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در 31 اوت و انتخابات مجلس ملی پس از تفاهمات داخلی تا حداکثر ژوئیه 2021 برگزار خواهد شد.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟