بهبود نسبی آمار مبتلایان به کرونا در کرانه باختری و نوار غزه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

آمارهای منتشرشده از میزان مبتلایان به کرونا در کرانه باختری و نوار غزه از کاهش تعداد بیماران و بهبود نسبی وضعیت در این دو منطقه حکایت دارند.

آمارهای منتشرشده از میزان مبتلایان به کرونا در کرانه باختری و نوار غزه از کاهش تعداد بیماران و بهبود نسبی وضعیت در این دو منطقه حکایت دارند. براساس اطلاعات منتشرشده توسط وزرات بهداشت کرانه باختری تا تاریخ 12 اکتبر تعداد نمونه های فعال در این منطقه به 4341 مورد رسیده است که در قیاس با رقم 6519 نفر در 30 سپتامبر از کاهش نزدیک به 30 درصدی مبتلایان خبر می دهد. علاوه بر این تعداد نمونه های فعال در قدس شرقی نیز با کاهشی چشمگیر از رقم 1100 نفر در 30 سپتامبر به 708 نفر در 12 اکتبر رسیده است. با این حال در مجموع 363 نفر از ساکنین کرانه باختری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. (68 نفر در قدس شرقی)

پراکندگی مبتلایان به ویروس کرونا در نواحی مختلف نوار غزه

 

 

اما در نوار غزه نیز تعداد نمونه های فعال به 1722 مورد رسیده است و 26 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. براساس نقشه های منتشر شده مناطق شمالی نوار غزه، مرکز شهر غزه، کمپ آوارگان نصیرات و مناطق مرکزی خان یونس به عنوان آلوده ترین مناطق شیوع ویروس کرونا بازشناخته می شوند.

در همین حال اشرف القدره سخنگوی وزرات بهداشت در غزه مدعی شد که دولت با تقسیم این ناحیه به 250 منطقه سعی در کنترل و مقابله با شیوع هرچه بیشتر این بیماری دارد. تلاش ها به منظور کنترل وضعیت شیوع بیماری کرونا در حالی است که از 13 اکتبر مساجد شهرهای غزه، خان یونس و رفح با اخذ مجوزهای دولت حماس فعالیت خویش را از سر گرفته اند. همچنین از 10 اکتبر نیز 30000 کودک پس از پایان دوران تعطیلات خود به مدارس بازگشتند. به گفته زیاد ثابت وزیر آموزش غزه، روند حضور دانش­آموزان در مدارس به صورت تدریجی ادامه خواهد یافت. همزمان محمد اشتیه نخست وزیر دولت فلسطین با اعلان خرسندی از روند مهار شیوع کرونا در کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد که آمار مبتلایان همچنان بالا به نظر می رسد و می بایست با تمهیدات مضاعف مهار شود. وی ضمن اعلام خبر ارسال 20 هزار کیت تشخیص ویروس کرونا به غزه از صدور مجوزهای لازم به منظور استخدام 400 نیروی درمانی جدید در وزارت درمان تشکیلات خودگردان خبر داد.

اما همزمان با کاهش کمک های بین المللی و عربی به تشکیلات خودگردان و حماس، برخی کشورها، نهادها و سمن­های بین المللی با ارسال کمک های پزشکی و درمانی به یاری فلسطینیان آمده اند. در همین راستا انجمن پزشکی آمریکایی-فلسطینی 10 دستگاه ونتیلاتور را به بیمارستان اروپایی غزه اهدا نمود. سازمان بهداشت جهانی نیز 200 کیت تشخیص کرونا و 55 بسته لوازم بخش آی.سی.یو را به غزه ارسال کرد. علاوه بر این کشورهای روسیه، وکره جنوبی نیز در روزهای اخیر کمک­های درمانی را در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین قرار داده اند.

 

انسداد مسیرهای عبور و مرور در مناطق پرخطر غزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟