توازن قوای میدانی در سوریه تا اول ژانویه ۲۰۲۱

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

از ابتدای ۲۰۱۲ تا مارس ۲۰۲۰، سوریه حتی به مدت ۶ ماه هم شاهد آتش‌بس نبود؛ اما از مارس ۲۰۲۰ تاکنون درگیری نظامی در سوریه رخ نداده و نقشه فعلی، بدون تغییر باقی مانده است.

راهنما:
قرمز رنگ:
نزدیک به دو سوم خاک سوریه (قرمز رنگ) – شامل غرب، مرکز، جنوب و شرق سوریه تا رود فرات – در سیطره دمشق است؛ اما وضعیت امنیتی در جنوب و منطقه بادیه (شرق) شکننده می‌باشد.

زرد رنگ:
نزدیک به یک‌چهارم خاک سوریه در سیطره ائتلاف سوریه دموکراتیک (قسد) است؛ شامل مناطق شرق فرات (به استثناء منطقه موسوم به «نبع السلام») و هم‌چنین دو منطقه «منبج» و «تل رفعت» در غرب فرات (استان حلب) و منطقه حومه «الطبقه» در جنوب فرات (استان رقه) می‌باشد.

سبز:
بیش از یک‌دهم خاک سوریه در سیطره معارضه است که به طور عمده می‌توان آن را به سه بخش «مناطق تحت قیمومیت ترکیه» (درع الفرات، عفرین و نبع السلام)، «ادلب» (تحت سیطره تحریر الشام و حضور ارتش ترکیه به عنوان ضامن آتش‌بس) و «تنف» (اشغالی از سوی ارتش آمریکا) تقسیم کرد.

طوسی:
بزرگراه m4 در اقلیم ادلب، تا شعاع ۶ کیلومتر از شمال و جنوب فاقد تسلیحات سنگین می‌باشد و گشتی‌های مشترک ارتش‌های ترکیه و روسیه حق عبور از آن را دارند.
اما از نظر نظامی و اداری تابع تحریر الشام می‌باشد.

نارنجی:
حومه کوبانی و هم‌چنین بزرگراه m4 حدفاصل رود فرات تا مرز عراق (الیعربیه) به استثناء مناطق نبع السلام: گشتی‌های مشترک ارتش‌های خارجی

صورتی:
مناطقی که از نظر اداری تابع قسد است؛ اما ارتش سوریه نیز در آن‌ها حضور پررنگی دارد: شهر «حسکه» و حومه آن به علاوه شهر «قامشلی»

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟