آخرین تحولات بیت‌المقدس؛ شمار مصدومان به 331 نفر رسید

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
هلال احمر فلسطین از افزایش آمار مصدومان به 331 نفر در درگیری با نیروهای اسرائیلی در بیت المقدس خبر داد.

 هلال احمر فلسطین از افزایش آمار مصدومان به 331 نفر در درگیری با نیروهای اسرائیلی در بیت المقدس خبر داد که وضعیت 7 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

در همین رابطه، جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: تجاوزات کینه‌توزانه اسرائیل به مردم بیت المقدس بدون واکنش نخواهد ماند.

این جنبش اظهار داشت: دشمن باید منتظر پاسخ مردم مقاوم و نستوه فلسطین در هر مکان و زمانی باشد.

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس هم گفت: مقاومت آماده و هوشیار است و در برابر این تجاوزات سکوت نخواهد کرد و اگر دشمن از اقدامات خود دست برندارد، حرف خود را در میدان با آنان خواهیم زد.

در همین رابطه، وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه‌ای به شدت تعقیب و گریزها و حملات سرکوبگرانه و خونین پلیس اسرائیل علیه فلسطینی‌های ساکن بیت‌المقدس در تلاش برای تخلیه صحن‌های مسجد الاقصی از مردم فلسطین را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه فلسطین با تقبیح شدید موضع دولت کنونی امریکا در قبال اقدامات خشونت‌بار در بیت المقدس و مسجد الاقصی، این دولت را متهم کرد که نمی‌خواهد از چارچوب ترسیم شده دولت پیشین خارج شود و هنوز با تردید خود، اقدام به حمایت از اسرائیل کرده و در قبال جنایت‌های آن سکوت پیشه می‌کند اما در مقابل به شدت از هر گونه اقدام طرف فلسطینی در دفاع از خود آن هم به شیوه مسالمت‌آمیز انقتاد کرده و آن را محکوم می‌کند.

دستگاه دیپماسی فلسطین در ادامه افزود: ما از دولت کنونی امریکا انتظار داشته و داریم که چشمان خود را باز کند و واقعیت آنچه که در اراضی فلسطین اشغالی روی می‎‌دهد را مشاهده کند؛ واقعیتی که نشان می‌دهد اسرائیل نه تنها دولتی اشغالگر است بلکه فراتر از آن دولت آپارتاید و کاملا نژادپرست است.

قرار است جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز به درخواست تونس درباره وضعیت بیت‌المقدس به طور غیرعلنی برگزار شود.

بامداد روز دوشنبه ۱۰ مه صدها فلسطینی به سمت ماموران اسرائیلی که داخل مساجد حرم شریف حضور داشتند سنگ پرتاب کردند.

هلال احمر فلسطین در پیام کوتاه خود به خبرنگاران گفت: «در درگیری‌ها صدها نفر زخمی شدند که حدود ۵۰ تن از آن‌ها در بیمارستان بستری شدند.»

عصر جمعه بیش از ۲۰۰ نفر که اغلب فلسطینی بودند در درگیری‌‌ها زخمی شدند. به گفته هلال احمر فلسطین، در روزهای شنبه و یکشنبه آرامش در محوطه مسجد الاقصی برقرار بود اما درگیری‌ها در مناطق دیگر بیت‌المقدس شرقی ادامه داشت که در آن‌ها بیش از ۱۰۰ فلسطینی زخمی شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه هشدار داد اجازه نمی‌دهد شورش‌های خشونت‌آمیز ادامه پیدا کند.

وی با دفاع از توسعه شهرک‌های یهودی در قدس شرقی گفت: «ما با قاطعیت و مسئولیت از قانون و نظم پیروی می‌کنیم. اورشلیم پایتخت اسرائیل است. همانطور که هر ملتی پایتخت خود را می‌سازد ما هم حق ساختن اورشلیم (بیت‌المقدس) را داریم. این کاری است که ما انجام داده‌ایم و همان کاری است که ادامه خواهیم داد.»

موج جدید اعتراض فلسطینی‌ها به دنبال احتمال اخراج شماری از ساکنان محله شیخ جراح از خانه‌هایشان آغاز شد،اسرائیل این منطقه را در جنگ سال ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورد.

دیوان عالی اسرائیل قرار بود روز دوشنبه تصمیم خود درباره اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان را اعلام کند اما وزارت دادگستری اسرائیل روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «با توجه به شرایط کنونی و بنا به درخواست دادستان کل، جلسه روز دوشنبه [دیوان عالی] به تعویق افتاد.»

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟