شیخ عیسی قاسم: راهکار پایان بحران بحرین تعیین قانون اساسی جدید است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رهبر شیعیان بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها راهکار برای پایان دادن به اوضاع نابسامان حقوق بشری و اعتراضات خیابانی در این کشور، توافق برای تعیین قانون اساسی جدید و انجام اصلاحات است.

به گزارش الوقت به نقل از پایگاه خبری مرآت بحرین، آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین در واکنش به اعتراضات اخیر در این کشور علیه سرکوبگری های رژیم آل خلیفه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مردم انگیزه‌ای برای متوقف کردن جنبش اعتراضی خود ندارند و با تشدید سیاست سرکوب‌گری که حکومت علیه آن‌ها پیش گرفته مواجه هستند و به همین دلیل به جنبش‌های اعتراضی خود ادامه می‌دهند حتی اگر بهای آن را پردازند.

شیخ عیسی قاسم افزود، راهی برای برون رفت از شرایط موجود وجود ندارد و تنها راه این است که دولت توافقی با مخالفان برای تعیین قانون اساسی جدید و تاسیس موسساتی مبتنی بر آن به انجام برساند تا بر این اساس حقوق شهروندان محفوظ مانده و جایگاه حاکمیتی آنها در سیاست کشورشان به رسمیت شناخته شود.

رهبر شیعیان بحرین در ادامه تاکید کرد که راه حل برای پایان این وضعیت سرعت بخشیدن به انجام اصلاحات است تا حدی که مردم از آن راضی باشند و در آن قدرت و عزت و آرامش و امنیت و منافع همه لحاظ گردد.

در ادامه بیانیه شیخ عیسی قاسم آمده است، اینکه زندان‌ها پر از فرزندان بحرین باشد کاری بیهوده است که حتی خدمتی به اهداف سیاسی که مورد نظر رژیم حاکم است نیز نمی‌کند. زندانها در حال حاضر تبدیل به موتور محرک جنبش‌های خیابانی و تحریک احساسات نجیب انسانی شده‌اند. اگر هدف از پر کردن زندان‌ها با هزاران فرد آزاده، تبدیل کردن موضوع از بحث مطالبه حقوق سیاسی و اجتماعی به مطالبه آزادی این زندانیان است، فریادهای زندانیان آزاد شده از داخل زندان‌ها برای مطالبه حقوق کامل ملت دلیل قاطع بر شکست این تلاش هاست.

وی در ادامه تاکید کرد که حل این بحران تنها با اصلاح ریشه‌ای اوضاع و ایجاد روابط سیاسی میان ملت و حکومت بر اساس مبانی جدید ممکن است.

آیت الله شیخ عیسی قاسم افزود، یک بحران سیاسی و حقوقی شدید در بحرین وجود دارد که پیامدهای خطرناکی هم برای ملت و هم حکومت دارد و همان اندازه که این بحران برای مردم سنگین است برای حکومت نیز تاثیرات منفی دارد.

رهبر شیعیان بحرین گفت، در شرایط کنونی مردم مجبور هستند به جنبش‌های اصلاح طلبانه خود با وجود خسارت‌های پی در پی ادامه دهند. حکومت روز به روز با مردم بیگانه می‌شود و انزوای آن شدت می‌یابد و همین موضوع موجب تضعیف آن در سطح داخلی و خارجی می‌شود. حتی این دولت موقعیت خود را در میان کشورهای دوست که وابستگی زیادی به آنها دارد از دست می‌دهد و به جای اینکه به سیاست سازندگی کشور رسیدگی کند درگیر دغدغه‌های امنیتی شده است.

اعتراضات مردم بحرین در حمایت از زندانیان سیاسی و شرایط بد زندان‌ها و عدم رعایت مسایل بهداشتی در شرایط اپیدمی کرونا، چند روزی است که در بحرین آغاز شده است.

جمعیت «الوفاق» بحرین به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده که این کشور طی روزهای گذشته، شاهد برگزاری حداقل 379 تظاهرات برای آزادی زندانیان سیاسی بوده است.

الوفاق گزارش داد که طبق آخرین اطلاعات بدست آمده، حدود 100 زندانی سیاسی در زندان‌های بحرین به کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار رو به افزایش است.

 

منبع:http://alwaght.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟