پیروزی مجدد حزب محافظه‌کار در انتخابات پارلمانی قبرس

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

حزب “ائتلاف دموکراتیک”، حزب حاکم قبرس، موفق شد با کسب ۲۷ درصد آرا نتایج انتخابات پارلمانی را به سود خود رقم زند. حزب کمونیست قبرس با کسب ۲۲ درصد آرا قدرتمندترین فراکسیون اپوزیسیون این کشور را در پارلمان نمایندگی می‌کند.

 

کمیسیون ناظر بر انتخابات قبرس نتایج شمارش آرای انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد. بر اساس اخبار منتشر‌شده، حزب “ائتلاف دموکراتیک” قبرس به رهبری نیکوس آناستازیادیس، رئیس جمهور این کشور، در انتخابات یاد شده پیروز شده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات حزب حاکم قبرس موفق به کسب کمی بیش از ۲۷ درصد آرا شده است. به این ترتیب، آناستازیادیس ناگزیر به تشکیل یک دولت اقلیت شده است.

حزب کمونیست قبرس، “حزب مترقی زحمتکشان” با کسب ۲۲ درصد در جایگاه دوم قرار دارد و قوی‌ترین حزب اپوزیسیون این کشور به شمار می‌آید. حزب ناسیونالیست‌های افراطی قبرس نیز کمتر از هفت درصد آرا را تصاحب کرده است.

جنجال‌های رسانه‌ای در ارتباط با فساد مالی بر نتایج انتخابات پارلمانی قبرس تاثیر گذاشته است. گفته می‌شود که قبرس با ارائه “ویزای طلایی” برای سرمایه‌گذاران خارجی، عملا برای بزهکاران بین‌المللی امکان اقامت در قبرس را فراهم کرده است.

میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی اخیر نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۶ تا حدودی کاهش یافته و حدود ۶۵ درصد اعلام شده است. باید یادآور شد که ۶۵۸ نفر از ۱۵ حزب برای شرکت در انتخابات پارلمانی ثبت نام کرده بودند.

پارلمان قبرس ۵۶ کرسی دارد. حزب “ائتلاف دموکراتیک” در انتخابات اخیر یک کرسی خود را در پارلمان از دست داده است.

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟