درخواست مصطفی الکاظمی از دانمارک و اتحادیه اروپا برای نظارت بر انتخابات عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نخست وزیری عراق نسبت به نقش دانمارک و اتحادیه اروپا در پشتیبانی از انتخابات آتی عراق از طریق ناظران بین المللی ابراز امیدواری کرد.

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق امروز یکشنبه از دانمارک و اتحادیه اروپا خواست انتخابات عراق را با اعزام ناظران بین المللی حمایت کنند.

به گزارش دفتر رسانه ای مصطفی الکاظمی، نخست وزیری عراق امروز از «یپه کوفود»، وزیر امور خارجه دانمارک و هیئت همراه او استقبال کرد و دو طرف درباره توسعه روابط دوجانبه و اوضاع منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.

دو طرف همچنین به بررسی گسترش همکاری مشترک بین بغداد و کپنهاگ در زمینه های اقتصادی مختلف و در زمینه جنگ با داعش، آموزش و توانمندسازی نهادهای امنیتی و همچنین همکاری در زمینه سرمایه گذاری در زمینه های صنعتی، کشاورزی و تجاری و انرژی به خصوص انرژی پاک علاوه بر همکاری بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا پرداختند.

الکاظمی ضمن تحسین تصمیم دولت دانمارک در بازگشایی سفارتش در بغداد که نشان دهنده جدیت روابط بین دو کشور است، بیان کرد عراق توجه بسیاری به رابطه با دانمارک و به صورت کلی اتحادیه اروپا دارد و تلاش می کند در چارچوب سیاسی خارجی خود و رویکرد مثبت و سازنده ای که دولت در پیش گرفته، روابطش را گسترش دهد.

نخست وزیری عراق تاکید کرد که به نقش دانمارک و اتحادیه اروپا در پشتیبانی از انتخابات آتی عراق از طریق ناظران بین المللی براساس نیازهای عراق امید دارد.

از طرفی دیگر وزیر امور خارجه دانمارک نیز ضمن تشکر از دولت و ملت عراق در جنگ با داعش، بر پایبندی دولت دانمارک به حمایت از عراق و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

کوفود افزود که دانمارک به فرماندهی هیئت ناتو در عراق افتخار می کند و به ایفای نقش برای بهره برداری از این مساله در تقویت سازوکار حمایت از نیروهای امنیتی عراق در زمینه های آموزش و مشورت و توانمندسازی نهادها امید دارد.

وزیر امور خارجه دانمارک با تاکید بر آمادگی کشورش برای کمک به انتخابات عراق و همچنین حمایت از روند اصلاحات دولت عراق در زمینه اقتصادی و جلب حمایت بین المللی برای آن، نقش عراق در منطقه و افزایش تاثیر این نقش در دور اخیر به گونه ای که امنیت و ثبات منطقه را تقویت می کند، تحسین کرد.

 

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟