اسرائیل فروش خز طبیعی را ممنوع کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

اسرائیل نخستین کشوری است که فروش خز در صنعت مد را ممنوع کرده است. سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات از این اقدام استقبال کرده و آن را “نقطه‌عطفی تاریخی” نامیده‌اند.

 

گیلا گاملیل، وزیر محیط زیست اسرائیل پس از امضای اصلاحیه قانون مربوط به ممنوعیت فروش خز طبیعی گفت: «صنعت خز باعث کشتار میلیون‌ها حیوان در سراسر دنیا و ظلم و رنجی غیر قابل وصف می‌شود.»

البته استفاده از پوست حیوانات برای تحقیقات علمی، امور آموزشی، اهداف مذهبی و سنتی از این ممنوعیت که شش ماه دیگر به اجرا در خواهد آمد مستثنی است.

استثناها

مسئولیت واردات و صادرات خز حاصل از پوست حیوانات وحشی بر عهده اداره طبیعت و پارک‌های اسرائیل است که همچنان به صدور مجوزهای ویژه ادامه می‌دهد.

از جمله استثناهای این قانون، استفاده از خز حیوانی در کلاه سنتی یهودیان بسیار مذهبی است. این‌ها از مشتریان اصلی صنعت خز در اسرائیل هستند.

تلاش‌هایی که پیش از این برای منع قانونی فروش خز انجام شده بود به دلیل مخالفت احزاب مذهبی ناکام ماند.

حمایت سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات

سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات مانند سازمان “حیوانات اکنون” و PETA ممنوعیت فروش خز طبیعی را “نقطه‌عطفی تاریخی” نامیده و از آن استقبال کرده‌اند.

آن‌ها کشتار حیوانات برای تولید خز را محکوم کرده و خواستار ممنوعیت آن در سراسر جهان شده‌اند.

سازمان PETA با اشاره به جهش ویروس کرونا در مزارع پرورش راسو در چند کشور، از جمله دانمارک، هلند و لهستان خواستار تعطیلی مزارع پرورش خز شده است.

این سازمان می‌گوید، میلیون‌ها حیوان به دلیل جهش ویروس کرونا در این مزارع معدوم شده‌اند. PETA هشدار داده که حیوانات بیمار و تحت استرس که تحت شرایط غیر بهداشتی در مکان‌هایی تنگ پرورش می‌یابند زمینه‌ای مناسب را برای شیوع بیماری‌های مهلک فراهم می‌آورند.

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟