۱۶ حزب راست‌گرا در پی تشکیل یک جبهه جدید در پارلمان اروپا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

تعدادی از احزاب راست‌گرا در پارلمان اروپا از تلاش برای تشکیل جبهه‌ای خبر دادند که هدف خود را “اصلاح اروپا” عنوان می‌کند. جریان‌های راست‌گرای مجارستان، لهستان، فرانسه، اسپانیا و اتریش از جمله این احزاب هستند.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان و رهبر حزب راست‌گرای “فیدس” که ماه مارس از محافظه‌کاران گروه موسوم به حزب مردم در پارلمان اروپا خارج شد، اکنون دنبال متحدان جدید می‌گردد.

اوربان، مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه و شمار دیگری از رهبران احزاب راست‌گرا در پارلمان اروپا شب گذشته (دوم ژوئیه/ ۲۱ تیر) با انتشار بیانیه‌ای از برنامه خود برای تشکیل یک جبهه جدید در این پارلمان خبر دادند.

حزب حاکم لهستان موسوم به” قانون و عدالت”، و احزاب راست‌گرا و پوپولیست اسپانیا، ایتالیا و اتریش از جمله تشکل‌هایی هستند که برای اتحاد و تشکیل یک جبهه جدید در پارلمان اروپا به توافق رسیده‌اند.

به نوشته “اشپیگل آنلاین”، مارین لوپن می‌گوید این ۱۶ حزب قصد دارند برای تشکیل یک جبهه بزرگ و قدرتمند در پارلمان اتحادیه اروپا همکاری کنند.

ماتئو سالوینی، سیاستمدار راست‌گرای افراطی ایتالیا و رهبر حزب “لگا نورد” که به داشتن سیاست‌های ضدخارجی و ضدیت با اتحادیه اروپا شهرت دارد یکی دیگر از امضاءکنندگان بیانیه است.

یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم لهستان و سانتیاگو آباسکال، از سران حزب راست‌گرای افراطی “بوکس” اسپانیا و احزاب راست‌گرای دیگری از بلژیک، دانمارک و اتریش از دیگر تشکل‌هایی هستند که برای تشکیل این جبهه هم‌پیمان و فعال شده‌اند.

نخست‌وزیر مجارستان که به خاطر سیاست‌های ضد مهاجران خود و تصمیم‌هایی که برای محدود کردن آزادی رسانه‌ها و مخدوش کردن استقلال قوه قضائیه انجام داده با انتقاد شدید احزاب محافظه‌کار و میانه‌رو اروپا روبرو شده، بیش از پیش از آنها فاصله گرفت و به راست‌گرایان افراطی نزدیک شده است.

اوربان اخیرا به خاطر قانونی کردن سانسور و تبعیض علیه دگرباشان جنسی و درخواستش برای توقف کامل پذیرش پناهجویان و مهاجران با انتقادهای زیادی روبرو شد.

هدف راست‌گرایان: “اصلاح اروپا”

۱۶ حزب راست‌گرا در بیانیه مشترک خود تاکید کرده‌اند که اتحاد آنها سنگ بنای تشکیل جبهه‌ای با هدف “اصلاح اروپا” است. 

رهبر جبهه ملی فرانسه می‌گوید این اقدام “بنیان یک کار مشترک فرهنگی و سیاسی” خواهد بود. این احزاب در حال حاضر عضو فراکسیون‌های مختلف پارلمان اروپا هستند.

پارلمان اروپا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ۷۰۵ کرسی دارد که در اختیار نمایندگان احزاب مختلف ۲۷ کشور اروپایی است. این پارلمان هفت فراکسیون دارد و عده‌ای از نمایندگان نیز خود را “غیروابسته” به آنها معرفی می‌کنند.

ماتئو سالوینی توافق‌های ۱۶ حزب یادشده را “منشور ارزش‌هایی” توصیف کرده که به گفته او بر مبنای آنها اروپایی شکل می‌گیرد که بر بنیان “آزادی و هویت به جای بوروکراسی و یک‌سان‌سازی” ساخته می‌شود.

بنابر گزارش‌ها، حزب راست‌گرای “آلترناتیو برای آلمان” در میان امضاءکنندگان بیانیه مشترک راست‌گرایان قرار ندارد.

 

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟