واکنش تند اسرائیل به تحریم از سوی «بن و جری»: با تروریسم اقتصادی همکاری می‌کنید

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل می‌‌گوید کشورش «ستیزه جویانه» با تصمیم شرکت بستنی‌سازی «بن و جری» برای توقف فروش محصولاتش در سرزمین‌های اشغالی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس مقابله خواهد کرد.

شرکت بستنی‌سازی بن و جری که دفتر مرکزی آن در ایالت ورمونت آمریکا واقع شده، روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پروانه تولید و توزیع محصولاتش در اسرائیل را که در پایان سال ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید تمدید نخواهد کرد.

کمپانی «یونیلیور» که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کالاهای مصرفی در جهان محسوب می‌شود از سال ۲۰۰۰ میلادی مالک شرکت بستنی‌سازی «بن و جری» است. دفتر نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که نفتالی بنت در جریان گفتگو با مدیرعامل یونیلیور ضمن انتقاد از قدم «آشکارا ضد اسرائیلی» شرکت بن و جری هشدار داد که این تصمیم «پیامدهای جدی» خواهد داشت.

 

نخست وزیر اسرائیل افزود که دولت این کشور «ستیزه جویانه» با هرگونه اقدامی در راستای تحریم شهروندانش مقابله خواهد کرد. تصمیم شرکت بن و جری یکی از مهم‌ترین اقدامات تجاری علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس محسوب می‌شود. حدود ۷۰۰ هزار اسرائیلی هم اکنون ساکن شهرک‌هایی هستند که در سرزمین‌های فلسطینی احداث شده است.

اکثر کشورهای جهان ساخت این شهرک‌ها را در مناطقی که پس از جنگ سال ۱۹۶۷ به دست اسرائیل افتاد، «غیرقانونی» می‌دانند.

شرکت بن و جری در بیانیه خود گفته است که فروش بستنی‌هایش در سرزمین‌هایی را که فلسطینی‌ها ادعای مالکیت بر آن دارند «خلاف ارزش‌های» خود می‌داند. وزارت خارجه اسرائیل در واکنش به این تصمیم، شرکت بن و جری را متهم کرد که به همکاری با «تروریسم اقتصادی» تن داده است.

به گفته این وزارتخانه شرکت بن و جری تسلیم «فشارهای جاری و شدید از سوی گروهای افراطی ضد اسرائیل» شده است.

 

 

منبع:https://per.euronews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟