تشدید مجدد محدودیت‌های کرونایی در اسرائیل

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
تشدید مجدد محدودیت‌های کرونایی در اسرائیل

همه محدودیت‌های کرونایی در اسرائیل دو ماه پیش لغو شده بودند. اکنون میزان شیوع سویه دلتای کرونا افزایش یافته است. دولت اسرائیل خواستار استفاده از ماسک شده و برای تجمعات بیش از ۱۰۰ نفر محدودیت‌هایی پیش‌بینی کرده است.

 

شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در اسرائیل به حد کشوری همچون آلمان رسیده است. به عنوان نمونه، روز سه‌شنبه ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر)، حدود ۱۴۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در اسرائیل شناسایی شده است. این در حالی است که جمعیت اسرائیل یک نهم جمعیت آلمان است.

همین موضوع باعث شده که دولت اسرائیل محدودیت‌های جدیدی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در نظر گیرد. گفته می‌شود که سویه دلتای ویروس کرونا علت افزایش موارد جدید ابتلا بوده است. باید یادآور شد که موارد ابتلای شدید به کرونا در اسرائیل همچنان بسیار محدود است.

دولت اسرائیل بار دیگر از سامانه “پاسپورت سبز” برای تشخیص کسانی که به طور کامل واکسینه شده یا پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ درمان شده‌اند، بهره می‌گیرد.

به این ترتیب تنها کسانی مجازند در محافل و مجامع بزرگ‌تر از ۱۰۰ نفر شرکت کنند که یا به طور کامل واکسینه شده‌اند، یا بهبود یافته‌اند و یا تست منفی کرونا در اختیار دارند.

پیش لغو شده بود. اما اکنون با توجه به افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا، دولت اسرائیل مجددا آن را به اجرا گذارده است.

افزون بر آن استفاده از ماسک نیز برای حضور در فروشگاه‌ها الزامی شده است. این در حالی است که طی ماه‌های گذشته، حتی فروشندگان نیز از ماسک استفاده نمی‌کردند.

بر اساس مقررات جدید کسانی که حاضر به استفاده از ماسک نباشند، باید جریمه‌ای معادل ۲۵۰ یورو بپردازند. از پلیس اسرائیل درخواست شده است که بر استفاده مردم از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این کشور نظارت کند.

از سوی دیگر دولت از مردم این کشور درخواست کرده‌ است تعطیلات خود را در خود اسرائیل سپری کنند. این در حالی است که بسیاری از مردم اسرائیل به علت گران بودن بهای هتل در این کشور تصمیم دارند برای ایام تعطیلات به خارج از کشور سفر کنند.

 

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟