نگرانی روسیه از آغاز مانور نظامی مشترک ناتو و گرجستان

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به نگرانی مسکو از برگزاری مانورهای نظامی مشترک گرجستان و کشورهای عضو ناتو، گفت: طرف روسی تدابیر ضروری، از جمله اقدامات نظامی لازم برای تأمین امنیت مرزهای کشور را اتخاذ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “الکساندر گروشکو” معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آغاز مانورهای نظامی در خاک گرجستان با مشارکت کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تحت عنوان “Agile Spirit ” مسلماً باعث نگرانی‌هایی در روسیه شده و در این رابطه مقامات مسکو تدابیر لازم برای تأمین امنیت کشور را اتخاذ می‌کنند.

گروشکو شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «برگزاری چنین مانورهایی در مجاورت مرزهای ملی روسیه نمی‌تواند موجب نگرانی ما نشود. مسلماً ما با دقت کامل روند اوضاع را زیر نظر داشته و تمامی اقدامات ضروری، از جمله اقدامات نظامی-فنی لازم را برای اطمینان حاصل کردن از تأمین امنیت کشور بکار خواهیم بست.»

“دیمیتری پسکوف” سخنگوی کرملین نیز روز گذشته اعلام کرد که فعال شدن مجدد کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای ملی روسیه و اینبار در خاک گرجستان و در چارچوب مانور “Agile Spirit 2021 “، باعث شده تا طرف روسی اقدامات لازم برای تأمین امنیت مطمئن این کشور را انجام دهد.

روز جمعه وزارت امور خارجه جمهوری (خودخوانده) آبخازیا اعلام کرد که آغاز مانورهای نظامی مشترک ناتو و گرجستان، باعث وخامت اوضاع در منطقه شده و این شرایط موجب نگرانی مقامات این جمهوری است و آنها این حق را برای خویش قائلند تا در صورت بروز هر نوع اقدامات خصمانه یا تحریک آمیز از طرف گرجستان یا شرکای غربی این کشور، به آنها واکنش مناسبی نشان دهند.

اعلام آمادگی بلاروس برای استقرار نظامیان روسیه در خاک این کشور در صورت ضرورت

ضمن اینکه “الکساندر لوکاشنکو” رئیس جمهوری بلاروس نیز روز جمعه هشدار داد که بدون اغراق و بر اساس شواهد واقعی، زیرساختارهای تهاجمی کشورهای عضو ناتو بطور سیستماتیک در امتداد مرزهای ملی این کشور تقویت شده است.

لوکاشنکو در این رابطه از آمادگی کشورش برای استقرار نیروهای نظامی روسیه در خاک این کشور در صورت ضرورت خبر داد و گفت: «اگر لازم شود که برای تأمین امنیت کشور متحد بلاروس-روسیه و به منظور حصول اطمینان از تأمین امنیت مرزهای روسیه و بلاروس، نیروهای نظامی روسی در خاک کشور ما مستقر شوند، ما بدون معطلی چنین درخواستی را از مسکو خواهیم کرد. البته فعلاً چنین ضرورتی بوجود نیامده و نیروهای نظامی بلاروسی روند اوضاع در مناطق مرزی غربی کشور را تحت کنترل دارند.»

 

 

 

منبع:http://www.russiaviewer.ru

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟