پیامدهای خطرناک همکاری اطلاعاتی امارات با رژیم صهیونیستی

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یک تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ارائه اطلاعات بیش از 9میلیون شهروند خارجی مقیم امارات به رژیم صهیونیستی، عمق خیانت ابوظبی و ارتباطات و وابستگی‌اش به رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد، گفت: این امر واکنش‌هایی به دنبال خواهد داشت و بایستی مسئولیت عواقب آن را بپذیرند.

علی عبدی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به سند منتشر شده‌ای که تائید کرده وزارت خارجه امارات، اطلاعات مربوط به بیش از 9 میلیون خارجی مقیم این کشور را به رژیم صهیونیستی تحویل داده، خاطرنشان کرد: همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان امارات و رژیم صهیونیستی از اوایل قرن بیست و یکم آغاز شده و در 10 سال اخیر با روند رو به رشدی مواجه بوده است.

 

ابعاد همکاری‌های اطلاعاتی امارات و رژیم صهیونیستی

وی با بیان اینکه این همکاری‌ها میان امارات با رژیم صهیونیستی قابل پیش‌بینی بود، افزود: دفتر موساد سال‌ها پیش و حتی قبل از آشکارسازی روابط، در پوشش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در امارات فعال بود و بعد از آشکارسازی روابط نیز این دفتر رسما افتتاح شد. اخیرا هم اطلاعاتی منتشر شده که همکاری امارات و رژیم صهیونیستی را درخصوص نصب تجهیرات گردآوری اطلاعات و جاسوسی در جزیره سقطری یمن نشان می‌دهد. در واقع اماراتی‌ها با تصرف آن جزیره، این محل را عملا به پایگاه شنود و گردآوری اطلاعات رژیم صهیونیستی در اقیانوس هند تبدیل کرده‌اند.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به اخبار منتشر شده درخصوص افتتاح شعبه شرکت «ایکس ام سایبر» متعلق به «تامیر پاردو»، رئیس سابق موساد در امارات اشاره کرد و گفت: معاون این شرکت به عنوان عامل اصلی ترور شهید «عماد مغنیه» و شهدای هسته‌ای ما شناخته می‌شود. این شرکت با شرکت دولتی سازنده تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی همکاری می‌کند.

 

همکاری‌های سایبری اساس روابط امارات و رژیم صهیونیستی

عبدی ادامه داد: اصل روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی بر اساس همکاری‌های سایبری شکل گرفته و بیش از آنکه سرویس‌های اطلاعاتی جاسوسی با هم همکاری داشته باشند، سرویس‌های اطلاعاتی سایبری پایه گذار این همکاری‌ها بودند. بنیان اصلی آن توسط یگان 8200 سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل با سازمان جاسوسی امارات پایه‌گذاری شد.

وی گفت: این همکاری از همان ابتدا مسئله جاسوسی از شهروندان را در دستور کار قرار داد و اماراتی‌ها و سعودی‌ها نرم افزار پگاسوس اسرائیلی را به عنوان نرم افزار جاسوسی ساخته شده توسط شرکت «NSO» خریداری و استفاده کردند که عملکرد آن در قتل فجیع آقای جمال خاشقچی افشا شد.

این تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی اضافه کرد: اماراتی‌ها افسران اطلاعاتی بازنشسته یگان 8200 را که در حوزه سایبری کار کرده‌اند، با درآمد سالیانه یک میلیون دلار به استخدام خود درآورده‌اند. این مسئله‌ای قابل توجه و مهم است که پیامدهای متعددی دارد.

عبدی با تأکید بر اینکه این اقدامات عمق خیانت امارات و ارتباطات و وابستگی‌اش به رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد، ادامه داد: روشن نیست امارات در ازای چه امتیازی و به چه نحوی امتیاز کلان ارائه اطلاعات بیش از 9 میلیون شهروند خارجی کشورهایی از جمله چین، آمریکا، پاکستان، ترکیه، روسیه، فرانسه، فلسطین، مصر، لبنان و دیگر ملیت‌ها از سراسر جهان را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و عملا خدمتی فوق العاده ارزشمند را دراختیار سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم قرار داده است.

 

نقض حریم خصوصی و حقوق شهروندی

وی با تشریح پیامدهای این اقدام گفت: ما شاهد نقض حریم خصوصی این افراد هستیم و در واقع حقوق شهروندی با این اقدام نقض شده که از منظر حقوق بشر قابل پیگیری و بررسی است. بدیهی است افراد مذکور و دولت های متبوع آنها می‌توانند با اقامه دعوی این مسئله را پیگیری کنند.

عبدی با اشاره به چگونگی امکان سوءاستفاده سرویس‌های جاسوسی از اطلاعات ارائه شده امارات به رژیم صهیونیستی و منبع‌گیری و استخدام افراد تصریح کرد: این اطلاعات قطعاً حاوی مسائلی است که می‌تواند امنیت ملی کشورهای تابعه این افراد را مخدوش کند. لذا واکنش جدی دولت‌های مربوطه برای جلوگیری از ادامه و تکرار آن اجتناب ناپذیر است.

 

منبع:https://www.scfr.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟