چرا رییس جمهور آمریکا نامحبوب شده است؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
بر اساس نظرسنجی جدید که از سوی دانشگاه کوئینیپیاک (Quinnipiac) انجام شده، اکثریت رای دهندگان از عملکرد بایدن رضایت ندارند که نشان می دهد رئیس جمهور برای حفظ حمایت رای دهندگان مستقل باید تقلا کند. به نوشته پایگاه هیل، رسانه نزدیک به کنگره آمریکا، این نظرسنجی نشان داد که 38 درصد از افراد مورد بررسی عملکرد بایدن را تایید می کنند، در حالی که 53 درصد آنها موافق اقدامات دولت وی نیستند.

وضعیت بایدن از نظرسنجی ماه گذشته که نشان می داد 42 درصد عملکرد او را تایید کرده و 50 درصد مخالف آن هستند، وخیم‌تر شده است. این کاهش تا حد زیادی می تواند به افول حمایت مستقل‌ها از بایدن دامن بزند. 60 درصد آنها گفتند که از عملکرد بایدن رضایت ندارند. نظرسنجی در ماه سپتامبر، نشان داد که 52 درصد از مستقلین به بایدن نمرات ضعیفی داده اند.این نظرسنجی نشان داد که بایدن در برخورد با پاندمی کرونا قوی ترین رتبه را کسب کرده، جایی که کاخ سفید در هفته های اخیر رویکرد تهاجمی‌تری برای اجرای دستورات واکسیناسیون اتخاذ کرده است و موارد بستری و مرگ و میر در سراسر کشور به تدریج  کاهش می یابد. طبق نظرسنجی کوئینپیاک 48 درصد از رای دهندگان با نحوه برخورد بایدن با پاندمی موافق هستند. اما کمتر از 40 درصد از رای دهندگان به بایدن در زمینه مدیریت اقتصاد، عملکردش به عنوان فرمانده کل قوا و اقداماتش در حوزه سیاست خارجی و مهاجرت امتیاز مثبت داده‌اند.نظرسنجی Quinnipiac با حاشیه خطای 2.7 واحد درصد از 1 تا 4 اکتبر، تعداد یک‌هزار و ۳۲۶ فرد بزرگسال را مورد افکارسنجی قرار داد و این جدیدترین نظرسنجی است که نشان می دهد میزان محبوبیت بایدن به ویژه در بین مستقلین کاهش یافته است. نظرسنجی گالوپ در هفته گذشته نشان داد که میزان محبوبیت بایدن در بین مستقلین به 37 درصد کاهش یافته است که پایین ترین میزان از زمان روی کار آمدن بایدن بوده و 24 درصد کمتر از 61 درصد محبوبیتی است که بایدن در ابتدای دولتش تجربه کرده است. همچنین نظرسنجی آسوشیتدپرس که جمعه گذشته منتشر شد ، نشان داد که میزان محبوبیت بایدن در بین مستقلین از 62 درصد در ماه جولای به 38 درصد در سپتامبر کاهش یافته است. این نظرسنجی میزان محبوبیت کلی بایدن را در مقایسه با 54 درصد در ماه اوت، ۴ واحد کمتر و حدود 50 درصد اعلام کرد.

چرا نرخ تأیید بایدن احیا نمی‌شود؟

درباره چرایی وضعیت نابسامان حمایت از بایدن در میان رأی‌دهندگان آمریکایی، ناتانیل راکیچ، تحلیلگر ارشد انتخاباتی پایگاه ۵۳۸ نوشته است:  رئیس جمهور جو بایدن آغاز دوران ریاست جمهوری خود را با نرخ بالای نظرسنجی ها، با خیال راحت گذراند. در 20 ژوئیه، شش ماهگی دولت، میانگین رتبه تأیید عملکرد وی 52.3 درصد و میانگین نمره عدم رضایت وی 42.5 درصد بود؛ اعدادی که تقریباً نمایانگر دوره اول او بودند. اما آن دوره ماه عسل در اواخر تابستان متوقف شد. نوع دلتا ویروس کرونا منجر به افزایش موارد بستری و مرگ و میر در اواخر ماه ژوئیه شدکه با ترس مجدد در مورد اقتصاد و تورم نیز همراه بود. تا 15 آگوست ، میزان محبوبیت بایدن 2.3 واحد درصد (به 50.0 درصد) کاهش یافته بود و میزان عدم رضایت وی 1.3 واحد (به 43.8 درصد) افزایش یافته بود. در همان روز، طالبان کنترل کابل، پایتخت افغانستان را به دست گرفتند و پس از خروج نیروهای آمریکایی ، سقوط سریع دولت این کشور را به انجام رساندند. تصرف طالبان و بحران انسانی ناشی از آن، کاهش محبوبیت بایدن را تسریع کرد. تا 30 آگوست ، تعداد بیشتری از آمریکایی ها از عملکرد بایدن موافق نبودند و در 8 سپتامبر ، میزان تأیید/عدم تایید وی 45.0 درصد به 49.1 درصد رسید.در آن زمان ، ما این نظریه را مطرح کردیم که رتبه محبوبیت بایدن ممکن است خیلی زود بازیابی شود ، به ویژه هنگامی که چرخه اخبار از بحران در افغانستان خارج شد. اما ما اکنون بیش از یک ماه از ماه اوت دشوار بایدن فاصله داریم و هیچ نشانه ای از جهش در رتبه محبوبیت وی مشاهده نشده است. در پایان روز 5 اکتبر ، میزان تأیید/عدم تأیید عملکرد بایدن 44.8 درصد به 47.9 درصد شد. این میزان، در واقع تا کنون بدترین وضعیت دوره ریاست جمهوری وی است.با وجود این که افغانستان از سرخط خبرها محو شده است ، رتبه محبوبیت بایدن افزایش نیافته است. این امر با این استدلال مطابقت دارد که کاهش رتبه محبوبیت بایدن هرگز فقط در مورد افغانستان نبوده است. زمان بندی آن نشان می دهد که این تنها ناشی از اوج‌گیری دوباره پاندمی، نارضایتی از اقتصاد یا حتی بازگشت طبیعی پس از ماه عسل اولیه نبوده است. به عبارت دیگر ، عوامل بیشماری در این وضعیت دخیل هستند.

بر این اساس ، ممکن است هیچ راهی آسان برای بایدن وجود نداشته باشد. حتی بهبود وضعیت کووید۱۹ ممکن است سرمایه سیاسی او را بهبود ندهد. بر اساس داده های گردآوری شده توسط نیویورک تایمز ، میانگین موارد جدید ابتلا در سطح ملی از اواسط سپتامبر کاهش یافته است، اما میانگین میزان تأیید عملکرد بایدن در مسئله ویروس کرونا ثابت مانده است. البته تعداد موارد به طور کلی بسیار بالا است و بنابراین آمریکایی ها ممکن است هنوز تمایلی به اعطای این اعتبار به بایدن نداشته باشند. با این حال ، این بدان معنا نیست که بایدن در صورت پایان یافتن واقعی پاندمی ، از حمایت سیاسی برخوردار نخواهد شد.سایر تحولات خبری می تواند به بایدن از لحاظ سیاسی نیز کمک کند یا به آن آسیب برساند ، مانند این که آیا دموکرات ها در کنگره لایحه زیرساخت و تطبیق بودجه خود را تصویب می کنند یا دولت در قبال بدهی خود کوتاهی می کند یا خیر. بنابراین ما باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده رتبه رای دهندگان به بایدن چگونه خواهد شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟