کرونا در اسرائیل؛ آغاز تزریق دوز سوم به افراد بالای۴۰ سال

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

اسرائیل با توجه با افزایش دوباره شمار مبتلایان کرونا در تلاش است با تزریق دوز سوم واکسن از وضع دوباره محدودیت‌های کرونایی جلوگیری کند. اکنون افراد بالای ۴۰ سال در اسرائیل می‌توانند دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در تلاش است به هر شکل ممکن، از وضع دوباره محدودیت‌های کرونایی خودداری کند. دولت اسرائیل واکسیناسیون را ابزار کلیدی برای جلوگیری از محدودیت‌های تازه می‌داند.

وزارت بهداشت اسرائیل شامگاه پنجشنبه ۱۹ اوت (۲۸ مرداد) اعلام کرد هم اکنون افراد بالای ۴۰ سال نیز در این کشور این امکان را دارند که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

چندین گروه کارشناسی موافقت خود را با گسترش کارزار واکسیناسیون اعلام و توصیه کرده بودند که دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۴۰ سال و همچنین زنان باردار، آموزگاران، کارکنان ادارات بهداری، توان‌خواهان، پرستاران و بهیاران تزریق شود.

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد که نفتالی بنت نیز امروز، جمعه ۲۰ اوت (۲۹ مرداد) سومین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده است. نخستوزیر اسرائیل ۴۹ سال سن دارد.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا از اواخر ماه ژوئیه سال جاری میلادی آغاز شده بود. در این چارچوب واکسن بیون‌تک−فایزر تزریق می‌شد و تا کنون تنها افراد بالای ۶۰ سال می‌توانستند دوز سوم را دریافت کنند.

طبق اعلام وزارت بهداشت اسرائیل تا کنون نزدیک به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان این کشور سه دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

علیرغم پیشرفت روند واکسیناسیون، شمار مبتلایان به ویروس کرونا سیری صعودی را طی می‌کند. در آغاز هفته جاری شمار مبتلایان جدید در عرض یک شبانه‌روز به بیش از ۸۵۰۰ نفر رسید.

تزریق واکسن تقویتی و یا دوز سوم در برخی کشورها در حالی جریان یافته که مردم بسیاری از کشورها واکسن کافی برای تزریق دوز اول و دوم را در اختیار ندارند.

تدروس آدهانوم، مدیر سازمان بهداشت جهانی به تازگی با اشاره به محرومیت میلیون‌ها نفر از جمعیت دنیا از واکسیناسیون کرونا گفت ایمن‌سازی همگانی اولویت اصلی است.

او خطاب به کشورهایی که نوبت سوم واکسن موسوم به “دوز تقویتی” را شروع کرده‌اند توصیه کرد، این روند باید تا زمانی که دست کم ۱۰ درصد مردم جهان واکسینه نشده باشند، کنار گذاشته شود.

اوایل این هفته شرکت‌های داروسازی بیون‌تک-فایزر و مدرنا از سازمان غذا و داروی ایالات متحده خواستند برای تزریق واکسن سوم این شرکت‌ها مجوز صادر شود.

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟