بیانیه پایانی اجلاس سران شورای همکاری: تعرض به هر کشور، تعرض به همه کشورهای عضو است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سران عربستان، امارات، قطر، کویت، عمان و بحرین در بیانیه پایانی نشست امروز بر مفاد ماده دوم توافقنامه دفاع مشترک مبنی بر اینکه تعرض به هر کشور عضو تعرض به همه کشورهای عضو شورای همکاری است و هر خطری که یکی از این کشورها را تهدید کند، همه را تهدید کرده، تاکید کردند.

اعضای شورای همکاری در بیانیه پایانی 42 امین اجلاس سران کشورهای عضو در ریاض تاکید کردند هرگونه تعرض به هر کشور عضو، تعرض به همه اعضای شورای همکاری محسوب می شود.

سران عربستان، امارات، قطر، کویت، عمان و بحرین در بیانیه پایانی نشست امروز با حضور «نایف الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری بر مفاد ماده دوم توافقنامه دفاع مشترک مبنی بر اینکه تعرض به هر کشور عضو تعرض به همه کشورهای عضو شورای همکاری است و هر خطری که یکی از این کشورها را تهدید کند، همه را تهدید کرده، تاکید کردند.

اعضای شورای همکاری در این اجلاس بر پایبندی خود به اقدام جمعی و مشترک برای مقابله با همه تهدیدها و چالش ها تاکید کردند.

بیانیه پایانی 42 امین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری بر اهمیت و تقویت نقش زنان و جوانان و تحول دیجیتال در کشورهای عضو شورای همکاری تاکید کرد.

کشورهای عضو شورای همکاری در بیانیه مذکور بر سر اقدام مشترک برای تحقق امنیت سایبری و پیگیری چشم اندازهای اقتصادی کشورهای عضو تاکید کردند و به بررسی مسائل مهم و تغییرات گسترده در منطقه و بحران های یمن، عراق، سوریه، لیبی، قضیه فلسطین و روابط استراتژیک کشورهای عضو شورا پرداختند.

شورای همکاری در این اجلاس ابراز امیدواری کرد دولت جدید ایران نقش مثبتی در کاهش تنش ها و اعتمادسازی داشته باشد.

اعضای این شورا ضمن اشاره به اهمیت تعامل جدی جامعه بین المللی با پرونده هسته ای ایران، بر اهمیت مشارکت شورای همکاری در هرگونه مذاکره بین المللی با ایران تاکید کردند.

گفتنی است 41 امین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری نیز در شهر العلای عربستان برگزار شده بود و در نهایت به آشتی کشورهای عضو شورا و حل بحران موجود انجامید.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در نیمه 2017 روابط خود با قطر را قطع و این کشور را محاصره کرده بودند.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟