طرح اسرائیل برای شهرک سازی در جولان/ نفتالی بنت: تاریخ سازی خواهیم کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نخست وزیر اسرائیل با اشاره به طرح بی سابقه اسرائیل برای توسعه شهرک‌سازی در بلندی‌های جولان اشغالی، تاکید کرد اسرائیل در جولان اشغالی تاریخ سازی خواهد کرد.

«نفتالی بنت»، نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که اسرائیل در جولان اشغالی تاریخ‌سازی خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنت در توییتی تصریح کرد که دولت اسرائیل در جلسه روز یکشنبه در مورد تصویب طرح‌هایی برای شهرک‌سازی در بلندی‌های اشغالی جولان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بنت اظهار داشت که این طرح‌ها موجب خواهد شد تا افراد زیادی برای ادامه زندگی به این منطقه بیایند.

این در حالی است که روزنامه “یسرائیل هیوم” نیز اعلام کرده بود که دولت اسرائیل تصمیم دارد در جلسه هفتگی خود در روز یکشنبه که قرار است در بلندی‌های اشغالی جولان برگزار شود، طرح‌هایی را برای ساخت شهرک‌های جدید و اجرای پروژه‌هایی به ارزش یک میلیارد شِکِل (317 میلیون دلار) به منظور تشویق اسرائیلی‌ها به اسکان در این منطقه به تصویب برساند.

گفتنی است که اسرائیل، بلندی‌های جولان را در جریان «جنگ شش روزه» سال 1967 اشغال و در سال 1981 انضمام آن به خاک خود را اعلام کرد، اما این اقدام از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه شماره 497 در سال 1981 با اشغال بلندی‌های جولان توسط اسرائیل مخالفت کرده و گفت: تصمیم اسرائیل مبنی بر حاکمیت و اعمال قوانین خود در بلندی‌های جولان اشغالی پوچ و فاقد اعتبار قانونی در عرصه بین‌المللی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در 25 مارس 2019 در دیدار با بنیامین نتانیاهو٬ نخست‌وزیر وقت اسرائیل در کاخ سفید فرمان به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را امضا کرده بود.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟