تداوم پیش‌روی انصارالله یمن به سمت شهر راهبردی مارب

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
انصارالله یمن پس از درگیری‌های تمام‌عیار با نیروهای دولت مستعفی موفق به تسلط بر مناطق مهم در منطقه صراوح و پیشروی به سمت شهر راهبردی مارب شد.

در همین رابطه، منابع نظامی در دولت مستعفی یمن و مورد حمایت ائتلاف سعودی اذعان کردند که مناطق گسترده‌ای در الطلعه الحمراء در غرب شهر مارب و جبهه الکساره در شمال غرب این شهر به دست نیروهای انصارالله افتاده است و اکنون درگیری‌ها به 6 کیلومتری مرکز شهر مارب رسیده است.

منابع مذکور در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کردند: نیروهای دولت مستعفی یمن پس از تقبل شکست‌های میدانی اخیر، دست به گسیل تجهیزات گسترده و نیروهای تازه‌نفس به منطقه مورد درگیری در غرب شهر مارب با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری سعودی زدند تا بتوانند مناطق از دست رفته را بازپس گیرند.

این منابع تاکید کردند: هواپیماهای سعودی بامداد امروز یکشنبه چندین حمله هوایی علیه خودروهای نفربر انصارالله در منطقه المشجح، اطراف الطلعه الحمراء انجام دادند که از استان جوف به سمت مارب در حال حرکت بودند.

در حالی که هنوز آمار دقیق تلفات انصارالله و نیروهای دولت مستعفی مشخص نیست، «محمد قیزان»، وزیر اطلاع‌رسانی دولت عبدربه هادی از کشته شدن سرلشکر عبدالله الحاضری فرمانده میدانی جبهه المشجح در غرب مارب خبر داد.

به گفته منابع نظامی، تسلط کامل انصارالله بر منطقه الطلعه الحمراء می‌تواند موقعیت نظامی این گروه را تقویت کند و بر مناطق و تپه‌های مهم از جمله مسیر انتقال تجهیزات نظامی دولت مستعفی به مارب، قدرت آتش گسترده پیدا کند

اهمیت راهبردی استان مأرب

استان مارب دارای اهمیت راهبردی و اقتصادی زیادی است، زیرا این استان در مرکز یمن قرار دارد و حلقه وصل دیگر استان‌های این کشور به شمار می‌رود. مارب استان‌های غربی را به شرقی و شمالی را به جنوبی متصل می‌کند و از منابع و ثروت‌های طبیعی از جمله نفت و گاز زیادی برخوردار است.

استان مارب با حدود 170 کیلومتر فاصله از غرب با «صنعا» پایتخت یمن، به «دروازه شرقی پایتخت یمن» و «قلب یمن» معروف است. شهر مأرب در مرکز و چهار راه ارتباطی استان‌های شرقی به غربی و شمالی به جنوبی قرار دارد و از نظر اقتصادی، موقعیت جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

از این رو تسلط بر مأرب از دید ناظران و کارشناسان مسائل استراتژیک، تسلط بر یک شهر نیست، بلکه گامی برای تسلط بر سراسر خاک یمن است.

یکسره شدن وضعیت مارب نه‌ تنها در مقیاس داخلی، بلکه در ابعاد جهانی هم از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل است که آمریکا خواستار توقف درگیری‌ها در مارب شده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟