اسرائیل ماه گذشته 402 فلسطینی ازجمله 61 زن و کودک را بازداشت کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 چند نهاد حقوقی فلسطینی در گزارشی مشترک خبر دادند که اسرائیل در ماه آوریل گذشته 402 فلسطینی را بازداشت کرده است که حدود نیمی از آنها از اهالی بیت المقدس و 61 تن از آنها زن و کودک بوده اند.

سازمان امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیر فلسطینی و مؤسسه الضمیر و مرکز اطلاعات وادی الحلوه در گزارشی مشترک تأکید کردند که شمار بازداشت شدگان و اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل تا پایان ماه آوریل 2021 به 4400 تن رسیده که 39 تن از آنان زن و 160 تن کودک و نوجوان زیر سن قانونی هستند.

همچنین براساس این آمار شمار بازداشت شدگان غیر قضایی نیز 430 تن است. اسرائیل از یک قانون بریتانیایی استفاده می کند که به موجب آن می توان افرادی را بدون حکم قضائی و محاکمه به مدت 3 تا 6 ماه بازداشت کرد و این مدت قابل تمدید است.

این گزارش محاکمه «محمد الحلبی» (43 ساله) را طولانی ترین محاکمه تاریخ جنبش فلسطینی خوانده و افزوده که وی از زمان بازداشت در 2016 تاکنون 159 بار در دادگاه حاضر شده است.

در این گزارش تأکید شده که الحلبی تا 52 روز بعد از بازداشت در معرض شکنجه های روانی و جسمی قرار گرفت و از دیدار وکیل خود هم محروم شد و در نتیجه این شکنجه ها شنوایی خود را تا 50 درصد از دست داد.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟