آغاز تظاهرات پرچم در میان تنش شدید حاکم بر قدس

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
تظاهرات پرچم که در واقع جشنی در سالروز اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در جنگ 1967 است، در میان تنش شدید حاکم بر قدس آغاز شد.

تظاهرات «پرچم» در قدس اشغالی در میان تنش شدید حاکم بر شهر از سوی اسرائیلیان آغاز شد.

شرکت کنندگان تظاهرات را از ساختمان وزارت معارف آغاز کردند و قرار است بدون ورود به محله قدیمی قدس به سمت «باب العامود» بروند و از آنجا راهی باب الخلیل و دیوار «البراق» شوند.

گروه های فلسطینی خواستار «روز خشم» علیه این تظاهرات شدند. پیش از این «عومر بارلف»، وزیر جدید امنیت داخلی اسرائیل، اجازه برگزاری این تظاهرات را صادر کرد.

در همین رابطه اسرائیل امروز سه شنبه از وقوع 10 آتش سوزی در شهرک های اسرائیلی در نزدیکی غزه در نتیجه پرتاب بادکنک های آتش زا از غزه در اعتراض به تظاهرات پرچم خبر داد.

تظاهرات پرچم در واقع جشنی در سالروز اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در جنگ 1967 است که هزاران تن در آن مشارکت می‌کنند و در طی آن وارد مناطق مسلمان‌نشین قدس می‌شود و معمولا با اهانت و آزار مسلمانان همراه می‌شود.

این تظاهرات قرار بود در 10 مه برگزار شود اما به علت تنش‌ها در بیت‌المقدس شرقی موجب درگیری 11 روزه نظامی با حماس در نوار غزه شد به تعویق افتاد.

هفته گذشته حماس هشدار داد که اگر تظاهرات این گروه از شهرک‌نشینان و افراط‌گرایان به سمت مسجد الاقصی و قدس شرقی کشیده شود آنها باید منتظر انتقام نیروهای مقاومت باشند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟