درگیری پلیس اسرائیل با فلسطینیان در محوطه مسجد‌الاقصی ۹ زخمی به جا گذاشت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
اسرائیل ده فلسطینی را در تظاهرات اعتراضی پس از نماز جمعه بازداشت کرد.

پلیس اسرائیل روز جمعه ۱۰ فلسطینی را در جریان درگیری در محوطه مسجدالاقصی بازداشت کرد. در این درگیری‌ معترضان فلسطینی به سوی ماموران امنیتی سنگ پرتاب کردند و طرف مقابل به سوی آنان گلوله لاستیکی شلیک کردند و در درگیری میان دو طرف ۹ نفر مجروح شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که حدود هزار نفر که برای نماز جمعه در محوطه مسجدالاقصی حضور یافته بودند با تکان دادن پرچم فلسطینی شعار الله‌اکبر سر دادند.

پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای گفت که ده‌ها نفر از جوانان معترض با سنگ‌پرانی به پلیس مقررات را لغو کردند و ده مظنون به قانون‌شکنی بازداشت شدند.»

صلیب سرخ فلسطینی گفت که ۹ نفر مجروح شدند، و سه نفر از آنان که بر اثر «ضرب‌وجرح، شلیک گلوله‌های لاستیکی و خمپاره‌های صوتی» مجروح شده بودند، به بیمارستان منقل شدند.

درگیری روز جمعه پس از آن بود که فلسطینی‌ها علیه یهودیانی که روز سه‌شنبه در شرق بیت‌المقدس تظاهرات کرده و شعار «مرگ بر اعراب»‌ سرداده بودند، تظاهرات کردند.

مقابله پلیس با معترضان مسلمان در اوایل ماه ژوئن به بزرگترین رویارویی نظامی میان شبه‌نظامیان فلسطینی در نوار غزه و ارتش اسرائیل منجر شد.

آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در روز ۲۱ مه به جنگ ۱۱ روزه میان شبه‌نظامیان جهاد اسلامی و حماس در نوار غزه با ارتش اسرائیل پایان داد.

درگیری‌های روز جمعه در جریان دومین روز تظاهرات فلسطینی‌ها صورت گرفت.

روز قبل از آن پلیس اسرائیل گفت که هشت نفر از معترضان فلسطینی را در دروازه دمشق- یکی از دروازه‌های شهر قدیمی اورشلیم در مجاورت محله عرب‌نشین بیت‌المقدس، بازداشت کرد.

همچنین در روز جمعه، معترضان فلسطینی در نزدیکی نابلس در کرانه باختری رود اردن علیه گسترش شهرک‌‌های یهودی‌نشین تظاهرات کردند.

صلیب سرخ گفت که ۴۷ نفر در جریان شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی مجروح شدند.

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟