تنش و درگیری میان شهرک نشینان و نظامیان اسرائیلی با فلسطینیان در «الشیخ جراح»

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
شب گذشته و در پی مجروح شدن شماری از شهروندان فلسطینی در حمله نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان، تنش شدیدی در محله الشیخ جراح قدس اشغالی به وجود آمد.

شماری از فلسطینیان در حمله شب گذشته نیروهای امنیتی اسرائیل به محله الشیخ جراح در قدس اشغالی مجروح شدند و این درحالیست که پیش از آن نیز شهرک نشیان اسرائیلی به این محله و منازل شهروندان فلسطینی حمله کرده بودند.

هلال احمر فلسطین در قدس خبر داد که 20 نفر از جمله 16 نفر با گاز فلفل، دو نفر با گلوله پلاستیکی، دو نفر در پی ضرب و شتم و یک فرد مسن که از ناحیه سر آسیب دیده بود به بیمارستان منتقل شدند.

هلال احمر در بیانیه ای افزود: شهرک نشینان به سمت خودروی اورژانس سنگ پرتاب کردند و نیروهای اسرائیلی نیز به سمت خودروهای اورژانس آب می پاشیدند.

در همین راستا «یعقوب عرفه»، رئیس کمیسیون اهالی محله الشیخ جراح از شهروندان فلسطینی در محله های قدس اشغالی خواست به داد اهالی محله الشیخ جراح برسند که هدف تعرض وحشیانه از سوی نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان قرار می گیرند.

وی در گفت وگویی با العربی الجدید گفت: گروهی از شهرک نشینان و نظامیان اسرائیلی به ده ها شهروند فلسطینی حاضر در منزل شهید عمر القاسم حمله کردند و آنها را با سنگ و کوکتل مولوتف هدف قرار دادند.

عرفه اشاره کرد که منزل او و منزل شهید عمر القاسم همواره هدف تعرض شهرک نشینان اسرائیلی قرار می گیرد و نیروهای اسرائیل نیز جوانانی را که برای دفاع می آیند، به عقب می‌رانند.

شب گذشته و در پی مجروح شدن شماری از شهروندان فلسطینی در حمله نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان، تنش شدیدی در محله الشیخ جراح قدس اشغالی به وجود آمد و نیروهای اسرائیلی، نیروهای اضافی به محله آوردند.

نیروهای اسرائیل همچنین در شب گذشته 7 جوان فلسطینی از اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری را دستگیر کردند.

در همین رابطه «منتصر سمور»، مدیر انجمن اسرای فلسطینی در جنین به العربی الجدید گفت: نیروهای ویژه اسرائیل 6 جوان فلسطینی را در نزدیکی ایست بازرسی دوتان در جنوب غرب جنین و یک جوان دیگر را درون اراضی اشغالی 1948 دستگیر کردند.

وی اشاره کرد که پیش از این و در عصر روز گذشته نیز نیروهای ویژه اسرائیل دو جوان از اردوگاه جنین را دستگیر کرده بودند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟