جنگ یمن و پرونده هسته ای ایران، محور اصلی مذاکرات سلطان عمان با شاه عربستان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سلطان عمان، در اولین سفر رسمی خارجی خود پس از رسیدن به مقام سلطنت، یکشنبه آینده به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

«هیثم بن طارق»، سلطان عمان، در اولین سفر رسمی خارجی خود پس از رسیدن به مقام سلطنت، یکشنبه آینده به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

یک مقام در کشورهای شورای همکاری به خبرگزاری رسمی آلمان گفت که سلطان هیثم در رأس هیئتی بلندپایه در سفری یک روزه به عربستان خواهد رفت و ملک «سلمان بن عبدالعزیز» از او استقبال خواهد کرد.

این مقام گفته که یکی از محورهای اصلی مذاکرات سلطان عمان در عربستان موضوع جنگ یمن و پایان دادن به آن خواهد بود که عمان از مدتی پیش تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای در این باره آغاز کرده است.

به گفته این منبع موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران و تقویت شورای همکاری و گسترش روابط عمان و عربستان نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار خواهد بود.

پیش از این، عمان بر ادامه تلاش ها در همکاری و هماهنگی با عربستان و نماینده سازمان ملل و ایالات متحده و طرف های یمنی برای پایان دادن به جنگ یمن تأکید کرده بود.

ازسوی دیگر، سفیر سابق عمان در ریاض پیش از این خبر داده بود که به زودی دو کشور توافق نامه های بازرگانی مهم را امضا خواهند کرد.

مبادلات تجاری عمان و عربستان در سه ماهه نخست 2021 به 570 میلیون دلار رسید. دو کشور قرار است به زودی جاده ای مشترک به طول 800 کیلومتر را افتتاح کنند.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟