بایدن تحت فشار کنگره برای واکنش سخت به حملات راکتی علیه نیروهای امریکایی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره تأکید می‌کنند که واکنش‌های حکومت امریکا به این حملات کافی و اثرگذار نبوده است.

نشریه امریکایی «پولیتیکو» خبر داد که «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا، تحت فشار شدید جمهوری‌خواهان برای واکنش سخت به حملات راکتی علیه نیروهای امریکایی در عراق و سوریه است.

براساس گزارش این نشریه شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره تأکید می‌کنند که واکنش‌های حکومت امریکا به این حملات کافی و اثرگذار نبوده است.

این گزارش افزوده که این نمایندگان از سیاست «برخورد حداقلی» دولت بایدن در قبال این حملات انتقاد کرده و آن را ناتوان در پاسخ‌گویی به حملات این گروه‌ها دانسته است.

«جیم اینهوف»، عضو کمیسیون نیروهای مسلح سنای امریکا، تأکید کرد که نمی‌توان در برابر ادامه این حملات که شهروندان امریکایی را هدف قرار می‌دهد تسامح به خرج داد و افزود که باید بایدن توضیح دهد که برای پایان دادن به این حملات چه راهبردی دارد.

این عضو جمهوری‌خواه کنگره تأکید کرد که ناتوانی امریکا در برخورد با این گروه‌ها جان شهروندان امریکایی بیشتری را با خطر مواجه خواهد کرد.

این در حالی است که کنگره تصمیم دارد به زودی درباره لغو مجوز رئیس جمهوری امریکا در انجام جنگ‌های بزرگ تصمیم بگیرد.

«تد کروز»،سناتور جمهوری‌خواه اعلام کرد که هفته آینده تعدیلاتی در این قانون پیشنهاد خواهد کرد تا به رئیس جمهور اختیارات لازم برای برخورد با این گروه‌ها را بدهد.

براساس گزارش این نشریه، برخورد با این حملات اکنون به اولویت اصلی نمایندگان جمهوری‌خواه تبدیل شده است.

«مایک راجرز»، عضو کمیسیون نیروهای مسلح کنگره، نیز تأکید کرد که باید به همه فهماند که اگر نیروهای امریکا در هر نقطه جهان هدف قرار گیرند، پاسخ امریکا فوری و قاطع خواهد بود.

این در حالی است که پس از حمله جنگنده‌های امریکایی به مواضع نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه، هفته گذشته شاهد تشدید حملات راکتی و پهپادی علیه مواضع نیروهای امریکایی در عراق و سوریه بود.

هفته گذشته پایگاه هوایی عین الاسد هدف شلیک 14 راکت قرار گرفت و به فرودگاه بین‌المللی اربیل نیز که در نزدیکی آن نیروهای امریکایی حضور دارند حمله پهپادی شد.

در سوریه نیز مواضع نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان نفتی العمر و میدان کونیکو هدف حملات مشابهی قرار گرفت.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟